Followers

Tuesday, March 22, 2011

# Nak cite pasal check up aku lak..

alkisahnya,hari khamis minggu aku g rutin check up kat klinik.seperti biasa la,check hb pastu check air kencing pastu jumpa misi last sekali baru jumpa doktor..

keputusannya:
masa jumpa misi tu dia cakap perut aku nampak besar sikit,i means untuk yang preggie 15weeks perut aku kelihatan agak menonjol sikit.pastu dia ukur tinggi rahim sekali dia dapat ukuran 19cm,uterus > date.

supposely,tarikh kandungan adalah sama dengan tinggi rahim.dia tanya aku betul ke tarikh last period yang aku bagi tu.aku cakap betul la sebab saya jenis yang tanda setiap kali saya datang haid.

pastu dia amik alat yang nak check degupan jantung baby letak kat perut aku.aku boleh dengar betapa laju dan kuat nya degupan jantung tu,sekali misi cakap "hah,15 weeks dah boleh dengar kuat camni jantung,pelik ni.selalunya mengandung 18-20 weeks baru boleh detect bunyi jantung." aku dah cuak masa tu,yelah takut ada masalah ke hapa ke.

misi tu kata takpe kejap lagi jumpa doktor biar doktor yang check lagi sekali.kita tengok apa yang doktor akan cakap nanti.serius weh,aku cuak dah masa nih.

bila jumpa doktor,dia check tinggi rahim adalah 17cm pastu bila scan pun semua ok.doktor kata tambah tolak 2minggu tu takde apa2 masalah.next visit scan sekali lagi nak tengok kedudukan jantung baby sebab hari tu baby kecik lagi tak nampak sangat.

berat mama : 47.8kg (dah naik 1.9kg dari bulan lepas)
tekanan darah : ok
HB : 12.0
pastu aku request obimin sebab aku takleh telan banyak2 ubat,dia bagi ubat baru ape ke nama soft gel ke gitu la.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...