Followers

Thursday, March 24, 2011

# Bantal busyuk izzul..

eh,anak korang ada habit bantal busuk tak?anak aku ada.anak tak tau la ikut gen belah aku atau belah bapak dia tapi seingat-ingat aku,aku takde bantal busuk..belah bapak dia kot.haha..

masa umur dia 4-9 bulan izzul tido dalam buai,aku akan gantung mainan zirafah ni kat buai tu untuk dia main dan pegang-pegang.memang dia suka gentel or pegang kaki mainan dia tu,bila dah lepas tangan dari mainan tu aku tau la dia dah betul-betul lena tido.

izzul dan kawan karib dia..:)

pada umur 9-12 bulan,kitorang latih dia tido kat bawah elok je dia boleh tido tanpa mainan tu.pastu lepas raya puasa tahun lepas kitorang g tesco aku berkenan lak kat bantal comel ni,beli la untuk dia.sekali terus bantal tu jadi bantal busuk dia.


tak lena izzul tido malam-malam kalau si "kwek" ni takde.aku selalu usik dia camni pegang kwek ni pastu buat2 cakap kwek sayang mama kan,jap lagi datang la dia amik kwek ni duk cium2.bukan cium aku tapi cium bantal ni.sayang betul dia kat bantal ni.

sambil minum susu gentel ekor pastu cium-cium,kang bagus kalau ko cium mama camtu izzul.kadang-kadang dia buat lapik kepala,kadang-kadang buat lapik duduk macam kerusi.apa-apa jela anak oi..


kesian kat kwek ni asyik kena buli dengan izzul je.aku tak bawak bantal ni ke rumah pengasuh sebab aku takut berebut dengan budak2 lain.

aritu pernah dia mengamuk taknak tinggalkan kwek kat umah masa aku nak hantar dia ke rumah pengasuh..sudahnya aku bawak jela.petang tu adik aku cakap dia asyik nangis je hari ni,asal budak2 lain pegang kwek ni sikit dia nangis.

so no more kwek to rumah ibu okeh.


ekor kwek yang hampir lunyai jadi mangsa gigitan anak aku.kesan hitam tu sebab izzul minum susu perisa coklat.selalu lepas dia minum susu dia mesti gigit ekor kwek ni.tu pasal jadi hitam.aku basuh bantal ni 2 minggu sekali tau,jangan kata aku tak basuh plak. ;)

tuan punya bantal..

2 comments:

amieroziana said... [Reply this comment]

anas takde bantal busuk tapi kain busuk...kain napkin dia...tapi boleh tukar2 asal napkin jer...

kinna said... [Reply this comment]

ok la..ni kira lom betul2 busyuk..anak buah saya punya bantal busyuk inherit daripada abang ipar punya bntl busyuk..lagi lunyai..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...