Followers

Tuesday, November 30, 2010

#Betul ke tak ni?

Aduan kakitangan awam biadab meningkat

IPOH - Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk T. Murugiah menyuarakan kebimbangan terhadap peningkatan kes membabitkan penjawat awam berlaku biadab dan bersikap perkauman terhadap orang ramai.


Beliau berkata, masalah salah laku penjawat awam terutama yang bertugas di barisan hadapan tersebut disedari meningkat berdasarkan peningkatan aduan yang diterima oleh Biro Pengaduan Awam (BPA).


"BPA menerima lebih 60 aduan dari seluruh negara setiap bulan yang membabitkan penjawat awam bersikap kasar, biadab dan menyentuh isu perkauman sehingga menimbulkan rasa kemarahan pengadu dan rakyat," katanya pada sidang akhbar di pejabat BPA Perak di sini semalam.


petikan ni ai amik dari kosmo arini..ai bekerja sebagai penjawat awam dan dalam sebulan ade la 3@4 kali kena jaga kaunter bayaran@bertugas di barisan hadapan..

b'dasarkan pengalaman ai sendiri dah banyak kali ai kena marah dgn peminjam..kdg2 kerana perkara kecik je atau ade mslh sikit,bila kita explain dorang macam takleh terima penjelasan yg diberikan..dorang lebih suka duk bertegang urat ngn kita.selalu bile ade peminjam camni ai terus panggil pegawai,biar pegawai explain kat dorang..

pastu mula la cakap nak buat aduan..so,kat sini ai boleh cakap yg org mesia ni semua garang2..hehe,juz joking okehh...

korang pernah tak kena marah ms kat kaunter @ marah org kat kaunter tu?*soalan jenis apakah ini*

p/s : mood ai dah okey sikit skrg ni...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...