Followers

Thursday, November 4, 2010

#Kesian kat dia

Bayi lelaki ditinggal depan rumah




BAYI lelaki baru lahir yang ditinggalkan di hadapan rumah Siti Zaharah (gambar kecil) di Felda Nitar 1, Mersing semalam.


MERSING – “Tidak berperikemanusiaan.”

Itulah kata-kata penduduk Felda Nitar 1 di sini, apabila seorang bayi lelaki ditinggalkan di hadapan rumah salah seorang penduduk di situ kelmarin.
Dalam kejadian pukul 8 malam itu, bayi lelaki seberat 2.4 kilogram yang dipercayai baru dilahirkan dan masih bertali pusat serta uri itu ditinggalkan di hadapan rumah bernombor 218, Jalan Tekukur, Felda tersebut.

Menurut saksi, Siti Zaharah Ahmad, 54, semasa sedang menonton televisyen, dia dikejutkan dengan panggilan cucunya, Zulkifli Kassim, 13, yang memberitahu terdapat seorang bayi di hadapan rumah mereka.
Dia yang terkejut mendengar panggilan cucunya itu bergegas ke luar rumah untuk melihat bayi yang dibalut dengan sehelai kain batik dan masih berlumuran darah.

“Saya dapati bayi itu sedang menangis kesejukan, namun tiada sebarang kecederaan pada badannya kerana dipercayai baru sahaja ditinggalkan di situ,” katanya.

"Orang yang buat salah ni kenapa senang beranak ek?Pastu main campak je baby tu macam sampah.Mama dulu menangis2 sebab tak tahan sakit masa nak beranak kan idul..Ishh,tak kan la selama 9 bulan pregnant tu takde perasaan sayang kat baby dlm kandungan tu?Binatang pun tau sayangkan anak sendiri,ni mama tak tau la nak cakap orang ke ape!"

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...