Followers

Wednesday, November 10, 2010

#Aku cinta kau sampai mati

Wanita di dalam gambar di atas adalah Katie Kirkpatrick,dia berumur 21 tahun,sebelah kirinya adalah tunangnya,Nick 23 tahun.Gambar tersebut diambil tidak lama pernikahan mereka yang dilaksanakan tanggal 11 januari 2005 di US.
Katie menderita kanser tahap akhir dan menghabiskan beberapa jam setiap harinya untuk terapi.kelihatan Nick sedang menunggu Katie sehingga selesai,ini adalah salah satu sekian banyak sesi kimoterapi katie.
Dalam kesusahannya menahan sakit,kegagalan organ tubuh,katie tetap mahu melaksanakan acara pernikahan.Gaun pengantin perlu diperkecil beberapa kali kerana katie terus menerus kehilangan berat badannya.
Katie terpaksa menggunakan tabung oksigen dalam acara pernikahannya.pasangan yang lain di gambar atas adalah orang tua Nick,ikut bergembira melihat anak lelakinya menikahi pujaan hati,kawan sekolah menengahnya.
Katie di kerusi roda dengan tabung oksigen,mendengarkan sebuah lagu dari suaminya dan kawannya.katie meninggal 5 hari kemudian setelah pernikahannya.melihat seorang wanita yang sakit dan lemah melaksanakan pernikahan dengan sebuah senyuman di wajahnya membuat kita berfikir,kebahagiaan boleh dicapai tidak peduli samaada boleh bertahan berapa lama.kita tidak seharusnya membuat hidup kita menjadi lebih rumit.



"Ohh,sungguh touching cerita ni..Buat mama rasa lebih bersyukur dengan apa yang mama ada sekarang ni..Betul la,kita tidak seharusnya buat hidup kita jadi lebih rumit dan jangan sesekali mengeluh dengan hidup ini kerana ada lagi insan yang lagi malang dari kita....Hargai insan tersayang di sekeliling kita mulai hari ini "



6 comments:

mamasue said... [Reply this comment]

mamasue dah pernah dpt emel gambar ini dulu...mmg touching abis lah...mamasue dok tenung lama2 gambar2 tu...

*azni* said... [Reply this comment]

kesian kan?kite yg elok2 ni asyik menegeluh je...

AMIEROZIANA said... [Reply this comment]

touchingnya....nk nangis rasa...tapi banyak la citer2 best kat blog azni nih...

hafidzah hafidz said... [Reply this comment]

kesiannya..huhu..cedey

*azni* said... [Reply this comment]

hafidzah:amik iktibar dr kisah nie...

*azni* said... [Reply this comment]

amieroziana:google je yang..copy paste..hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...