Followers

Thursday, July 28, 2011

# Check up kali ke berapa ntah...

selasa aritu aku g check up kat kk..mcm biasa semua ok kecuali hb yang makin turun..kali ni mendadak turun kepada 9.3 sampai kan misi pun terkejut tengok bacaan kat mesin tu..tapi aku ngaku aku memang jarang-jarang makan ubat yang misi bagi tu..asik la terlupa jer..hehe..

so dalam masa 2 minggu ni aku akan cuba disiplin untuk makan ubat setiap hari..nanti masa check up 2 minggu lagi takde la misi terkejut lagi sekali..haha..

semalam adalah hari mabuk bagi aku..aku taktau salah makan ke apa tapi 2 kali aku muntah pastu pening-pening..kejadian berlaku selepas aku brekfes..lepas brekfes je rasa macam angin tolak-tolak makanan dari dalam perut *gigihnya aku explain*..nasib aku sempat berlari ke toilet,semua makanan yang aku makan keluar,ikut mulut dan hidung sekali..seksa weh!

2 jam kemudian muntah lagi sekali,kali ni tak seteruk yang kali pertama lagipun dalam perut memang dah takde makanan,keluar air jer..pedih tekak..ni la kali pertama aku muntah sepanjang mengandung..orang lain awal-awal muntah,aku nak masuk 9 bulan baru merasa muntah camni..tu pun dah azab bagi aku..takleh bayangkan pompuan-pompuan yang alami morning sickness selama berbulan-bulan tu camna..kesian dorang kan..

dah tak tahan dengan pening kepala lagi aku pergi tidur kat bilik solat..alhamdulillah,lepas sejam semua ok..pening dan muntah dah hilang..syukur..

5 comments:

ajumohit said... [Reply this comment]

Aduhai muntah teruk ye azni, sbr ye mcm2 dugaan ye, nnti dlm mggu dpn Aju pos brg tu ye insya Allah hehe

Unknown said... [Reply this comment]

azni jgn stress ok :) take care!

*∽ IZAN ∽* said... [Reply this comment]

salam kenall...
wah geng preggy ni... ada jugak org yg loya2 lepas trimester pertama yekk..
saya pun trimester pertama tu tak de la layo.. hopefully ok sampai ke sudahh.. anyway take care yekk!

aanie said... [Reply this comment]

jangan tinggal makan ubat....

Ya ALiya said... [Reply this comment]

yg penting ubat tu jangan tinggal......bila tak tinggal insyaallah ok semua.......sebab saya pun prgnant ni.......semoga hb tu naik yer.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...