Followers

Tuesday, June 14, 2011

# Tak cukup tidur..huhu..

sebab si kecik itu la..pukul 10 lebih dia dah tido.aku rileks-rileks sambil tengok tv jap..pukul 11 aku pun join la dia tido sekali,baru je rasa nak mimpi-mimpi indah sikit aku dengar suara dia mintak susu..ehh,dah bangun ke..tengok jam baru pukul 2.30 pagi..

ingatkan lepas bagi susu nak la dia tido balik tapi duk ajak aku bermain la pulak.mak dia dah mamai ni.pastu siap suruh aku bukak pintu bilik sebab dia nak amik kokut (gabungan keropok dan biskut) kat dapur..tapi dia macam takut-takut sebab gelap lagipun aku selalu takutkan dia dengan lipas..seriyes,izzul memang takut betul dengan lipas..iklan ridsect pun dia takut sebab ada lipas.haha..

duk tarik-tarik baju aku ala2 nak angkat suruh aku bangun teman dia pergi amik tupperware kokut kat atas meja kat dapur.aku bawak satu tupperware tu masuk bilik,dia makan la kopok sekeping dua pastu duk leka main panjat2 badan aku pulak..pukul 2.30 pagi ni anak oii!tak larat la mama nak layan awak..

aku tepuk-tepuk dia suruh tido tapi taknak jugak tido..pastu mintak car (mainan) pulak.aku suruh g amik sendiri taknak,duk sebut "akut akut"..sudahnya mak jugak yang bangun amik mainan tabur atas katil tu..

dia main la kejap pastu duk kacau aku balik,wrestling dengan aku..last-last aku dah tahan aku amik buai letak dia dalam buai..masalahnya bila tido berbuai ni,asal aku terlelap dan terhenti buai dia bangun,duk suruh aku buai dia balik..alahai anak..

tak jadi jugak dengan buai aku angkat dia letak atas katil balik..aku cakap dengan dia izzul main la mama nak tido..aku tengok jam dah dekat pukul 5 pagi masa tu..punya la lama duk layan dia..yang aku heran nya kenapa dia takmo tidur..

aku buat-buat tido,sekali tengok dia pun dah terlelap..haa,tidur pun awak ye..nak bangun pagi tadi punya la payah,yelah malam tu dah berjaga macam burung hantu..tu baru sorang anak kalau dua tak tau la macam mana..harus aku suruh bapak dia pindah sini terus!

budak comot mama...


air liur meleleh2 bila dapat makan... :)

1 comments:

puan nina said... [Reply this comment]

ala comel..siang banyak tido kot..cian mama die tak cukup tido..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...