Followers

Tuesday, November 6, 2012

Eczema menyerang kembali

dah 2 malam saya tido tak lena sebab izzul mesti terjaga untuk menggaru..dia kalau dah garu tu memang sampai berdarah-darah la..sian tengok..jadi saya akan sapu ubat dan gosok kat mana-mana part yang gatal tu untuk elak dia garu dengan rakus dan berdarah..yang teruk dekat lengan dan belakang badan..

ingatkan dah bebas la dari eczema ni sebab last kena bulan 6 aritu..kulit dia pon cantek,hidup pun ceria jer..tup-tup start minggu lepas dah nampak tanda-tanda eczema naik balik..minggu ni makin worst.. :(

saya taktau apa penyebab eczema ni ada balik tapi saya syak sebab makan daging..masa raya aji aritu izzul makan banyak sangat daging..eczema ni dia terpulang kepada individu masing-masing apa yang dorang boleh makan dan takleh makan/alergik..kalau saya salah betulkan saya yer..

so sekarang memang duk sapu ubat dengan minyak kelapa dara tropika ni jelah..kalau mandi guna sabun tropika ni jugak..saya bukan penjual minyak dan sabun ni tau..tapi masa izzul kena bulan 6 aritu saya guna produk ni la..alhamdulillah serasi dan cepat baik..




gambar google

minyak tu memang saya sapu setiap kali lepas mandi..sebab kulit izzul jenis kering dan menggelupas..kalau dia garu kulit dia jadi luka dan berdarah..so kena selalu sapu minyak untuk elakkan kulit kering..makan pun kena pantang balik..rumah kena sentiasa bersih dan bebas dari habuk..

cadar dan selimut dia kena selalu tukar dan basuh dengan air panas..begitu jugak dengan baju bajan dan tuala dia..kena basuh asing dengan baju adik dan guna air panas..renyah la sikit tapi demi kebaikan izzul mama tak kesah..asalkan izzul sembuh cepat..

6 comments:

Rai Ourkizuna said... [Reply this comment]

kesian izzul..ada orang bila da besar kurang kan eczema..tapi kawan saya kena package..lagi kesian.. eczema+asma..

Hana Soffelia said... [Reply this comment]

Kesian Izzul. Mama tabah ye, semua tu untk anak. Semoga izzul cpt baik ye syg. ^_^

aanie said... [Reply this comment]

huhu..mencabar kan jaga anak ekzema...adam pun walaupun ekzema dia dah kurang, tapi tido mlm tetap kena garu....huhuh....

IntaNBerliaN said... [Reply this comment]

Ya Allah.. sampai berdarah yer... kesiannya...

DeQWa said... [Reply this comment]

anak buah sy kena jugak,dri kecik smpai skrg 5tahun baru ok,seksa kesian giler tengok,sampai satu tahap kena wasuk wad la,luka teruk akibat menggaru,pastu bangun pagi2 buta menggaru pastu bile nak mandi nangis pedih,macam2 ubat beli n bagi makan,hemopaty,healin,ubat hsptl,pakar kulit mcm2 lg la,last2 lotion dari sabah jugak yg serasi dengan dia...hope anak akk cpt sembuh la

IntaNBerliaN said... [Reply this comment]

alamakkk gambar xda lak kt entry ni... xleh nk tgk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...