Followers

Thursday, June 14, 2012

Patah tumbuh hilang berganti

ceewahh!dulu saya penah cite pasal pokok-pokok saya kan..pokok lada tu hayat dia tak lama,nak2 pulak dapat tuan macam saya ni..pelbagai usaha dilakukan untuk memulihkan kondisi dia namun kau pergi juaaa..huhu..

 dah jadi gini rupe dia..semalam baru saya buang pokok ni daripada pasu..sedih pun ada..entah la hati kaca betul sy ni..
cer teka pokok apa ni?aritu saya tengok kunyit yg sy beli dah bertunas..jadi saya selam dlm pasu ni..2 hari sebelum tu saya ada kambus buah lada dari pokok yang mati tu..pastu sy tak amik tau dah..pastu masa nak jemur baju tengok-tengok eh dah bercambah lada tu dan kunyit tu pun makin panjang..suka la saya..

 dah jadi rutin lak petang2 mesti siram dua beradik ni..hehe..
ada 6 pokok semuanya..semoga panjang hayat dorang supaya tuan dia boleh merasa hasil..

5 comments:

eB said... [Reply this comment]

nmpk ijau dh tuh :)
mam eB sellau psn, tnm pokok2 cili nih jgn belai sgt. nanti dier bantut :)

IntaNBerliaN said... [Reply this comment]

insyaAllah.. moga tumbuh dgn jayanya... :-)

mariatul_m0hamadiah said... [Reply this comment]

teringat parent suke menanam. jadi kebun belakang umah tu..

Mummy GreenyHouse said... [Reply this comment]

ini baru betul2 patah tumbuh hilang berganti.. yg best sbb berganti dgn byknya.. :)
tetiba rasa mcm nk bercucuk tanam..tp kat tempat sy xde kawasan..almaklumlah rumah atas angin.. :p

Hilmirda Daud said... [Reply this comment]

Besar jugak pokok yg mati tu ye...Pokok cili yang Amy tanam semuanya tak sempat nak berbuah dah mati.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...