Followers

Monday, December 17, 2012

Izzul dan "sesuatu"



Pernah tak saya cite kat blog ni masa kecik2 dulu izzul adalah champion nanges?saya pon dah lupa..faktor usia agaknya..dah bawak berubat macam2 pon sama jugak,hingga la umur dia 8 bulan ke setahun camtu la baru ok kurang sket nanges..orang paggil sawan tangis kan?sampai sekarang urat biru ada lagi kat dahi..huhu..

pastu dia membesar dengan sihat..demam sikit2 tu biasa la,takde yang serius sampai masuk wad ke ape..kira ok la tu..alhamdulillah tuhan bagi kesihatan yang baik untuk dia..

akan tetapi.....ada tetapi tu..hehe..izzul ni satu je yang tak best bila dia demam dia jadi meracau..hoh!meracau yang seremm seremmm tau tak,yang bikin mak rasa nak melompat jer..seingat mak la,mak is penakut..dulu-dulu sanggup tahan kencing kalau takde orang nak teman g toilet..tu cite masa mak muda remajeww dulu lah..sekarang bila dah jadi mak kureng sikit sikap pentakut tu..ada berani la sikit2 walaupon kadang2 memang takut jugak..ape aku cite ni wei?haha..

2@3 minggu lepas dia kan demam..mak standby ubat jer,tak terpikir benda lain ponn kalau anak demam..dalam kepala hanya lah ubat ubat ubat.. ;) malam pertama dia demam dah jadi ala2 selangkah ke alam angker dah *fuhh,aku taip aku sendiri yang meremang..pebende ni pffftt?*..

malam pertama tu dia dah tunjuk2 kat dalam bilik cakap ada antu sambil meraung tetengah malam buta..antara yang dia sebut "ada antu banyak" "ada lagi" "kat situ,ada lagi.." "dia nak gigit abang"..yang paling best dia cakap "tu tu kat kepala mama"..tak ke seram tu?dah la laki takdok,kami bertiga je kat rumah..maksu keje malam..mak mula2 berderau darah dan takut tapi bila anak tak makan pujuk hilang dah rasa takut ganti dengan sakit hati sudah..nak lempang takut memburukkan lagi keadaan..huhu..bertabah jela pujuk hati sendiri..

walau dipujuk tetap gak nanges sambil tunjuk-tunjuk ke sana sini..mak peluk kuat2 sambil tutup mata dengan tangan pastu selawat dan baca ayat kursi..lama2 tertido dia..tapi tido2 ayam jela..mujur la ziyyad tido je masa tu..buatnye ziyyad bangun dan nanges sekali konfem mak ikut nanges berjemaah dengan dorang..hover tau..haha..

kejadian ni bermula dari pukul 1 pagi dan izzul betul-betul tertido pukul 5 pagi..bayangkan mak duk berjaga sambil pujuk2 dia..pagi tu terus EL..tak larat nak g keje..malam kedua mak dah standby bawang putih(petua hubby bagi),bacaan yassin dipasang dalam bilik dan surah yassin letak dekat kepala tido izzul..alhamdulillah tak meracau dah malam tu..lega hati ni..

pastu semua dah ok..kelmarin dalam pukul 11.30 pagi,mak duk baring depan tv sambil main dengan ziyyad..izzul lak duk main bulldozer dan lori kat tv cabinet..tetibe dia menjerit "ishh,jangan kacau izzul la..nanti izzul amik hanger puk.." pastu dia g amik hanger dan pukul2 angin..mak peratikan jer..pastu bila dia sambung main balik mak tanya "ada lagi tak yang kacau izzul tu?"..dia jawab selamba "takde,dah lari dah" 

mak dia pon satu,sengal!boleh tanya camtu..haha..yelah,geram kan..sebenarnye hubby pon penah cite izzul tengah tido pastu dia terjaga dan jerit jangan kacau sambil pandang bawah katil..huhu..

saya tidak pernah menakutkan dia dengan hantu..cite antu diharamkan tengok kat rumah saya..huhu..saya selalu takutkan dia dengan lipas sebab dia memang takut dan kenal dengan lipas..tapi ada kalanye dia taknak masuk bilik sorang diri cakap ada antu..pelik..mungkin jugak dia belajar kat rumah ibu dia..ntah la...

cuma saya harapkan benda-benda macam ni tidak berterusan..tunggu hubby balik minggu ni nak berubat ke darussyifa'..harap-harap semua ok la pasni..izzul,please jangan buat mama berderau darah lagi..please!please!





4 comments:

Rai Ourkizuna said... [Reply this comment]

aduhh..ngerinya..mak saya kata mmg ada budak yg dapat tengok benda ghaib tu.. ada orang kata tak perlu berubat..sbb ada yg berpendapat ia nanti kebolehan tu ada gunanya.. kalau tgk budak mcm lemah semangat dan banyak terganggu, lebih baik bawak berubat..

♥cikmOt♥ said... [Reply this comment]

izzul...iris ada kat umah makcik ni...huhuhu...

harap takde apalah...takut kan

Izan Ishak said... [Reply this comment]

baca cerita azni ni buat izan seram je. boleh je ikhtiarkan ke darussyifa' tu.

kebetulan smlm dgr tanyalah ustaz, dato' harun din tu cerita pasal jin dan makhlus halus ni. Katanya kalau anak2 kecil yg nmpak itu ini lebih kepada imaginasi mereka. wallahua'lam...

wan nurul hezrina said... [Reply this comment]

isyk..aku takut dengar ko citer.seram mak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...