Followers

Tuesday, February 21, 2012

Virus batuk dan selsema melanda kami sekeluarga...

hoho...mula-mula ziyyad dulu yang demam pastu izzul pastu mak dorang pulak..tu demam sahaja..bila sume dah sihat dapat lak pakej batuk dan selsema..dah masuk 3 hari kami batuk berjemaah kat rumah tu...

saya sendiri pun perit tekak sebab batuk ni kan pulak anak2 kecik saya tu..yang paling teruk izzul la,adik kurang sikit (saya panggil batuk ngada2.dia batuk bila tengok saya buat keje ala2 nak suruh orang angkat dia :P )

pagi semalam saya dah bawak izzul ke klinik..melalak-lalak dia bila doktor nak check dalam mulut pastu bila doktor letak stetoskop kat dada pun nangis jugak sambil peluk saya..haha..

doktor cakap batuk biasa je..just bagi makan ubat dan bagi minum air suam banyak2...dia pulak jenis yang susah makan ubat,kena berperang dulu..kadang2 disembur2 nye ubat tu..haisshh..

mintak-mintak la hari ni dah sihat anak2 saya tu..risau mak bila tengok anak batuk muka merah berair mata..semoga cepat sembuh ye anak-anak mama....

3 comments:

lydzar said... [Reply this comment]

get well soon ye kalians

ermm boleh makan vitamin C juga utk heal batuk dan selsema ni. kekadang ubat doktor tu cuma bg rasa mengantuk dan khayal je yg lebih

Izan Ishak said... [Reply this comment]

alahai... risau bila anak2 tak sihat. anak2 k.izan pun baru je baik batuk n demam. mujurlah tak melarat...

get well soon ye semua...

wan nurul hezrina said... [Reply this comment]

akupun sama.sku paling risau sofia kalau kena selesma n batuk sbb memang dr dulu tangkap paru2.dia pernah kene kes peunemonia.so sekali kena ada potensi kena.so kalau dah bunyi lain mcm kat dada aku cpt2 angkut dia g swasta.sedut.kalau tak dia demam sbb kuman dalam peparu naek..

kalau merah jarang kena selesma n demam.demampun semalaman.tuhpun dia main kuat sangat kat nursery

baik2lah jaga2 korang ek.sbb skangnie mcm2 virus ado.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...