Followers

Tuesday, January 3, 2012

4 bulan sudah

harini genap 4 bulan umur putera keduaku muhammad ziyyad fitri..sungguh cepat masa berlalu..masih lagi terasa sakit semasa nak bersalin kan dia bulan 9 hari tu.. ;)

pencapaian ziyyad setakat ini adalah ermm kejap nak pikir apa yang dia pandai buat ek..oh,belum pandai meniarap lagi..berat tubuh bak kata hubby..hehe..kalau kitorang letak dia meniarap kejap je dia dah bising-bising suruh ubah balik agaknye..termengah-mengah dia..mak pak saje nak dengar anak membebel..

dah pandai nak dukung je..kalau duk kat bawah kejap je mula la macam-macam bunyi dia buat nak suh orang angkat..kalau dah angkat rileks je siap boleh senyum lagi tu..hoho..memang pandai ini anak..

dah pandai pegang mainan @ soft toy..botol susu tak pandai lagi pegang sendirik..suka hisap tangan dan jari..kadang-kadang lengan mama pun jadi mangsa dia..suka berborak..apabila diagah keluar la bahasa2 yang hanya dia je yang paham.. ;) dah pandai main dengan abang dia..abang suka panggil "iyad...iyad" mula la tersengih2 dia..

suka main air seperti abang dia,suka sangat2..since umur dia 2 bulan lebih saya dah ajar dia mandi air sejuk pagi-pagi..jadi memang dia tak nangis masa mandi..terlompat-lompat suka lagi ada..lagipun saya ada terbaca air sejuk bagus untuk menguatkan tulang baby..taktau la betul ke tak..

dan yang paling penting masih lagi minum susu mama sepenuhnya..syukur alhamdulillah..semoga dipermudahkan perjalanan penyusuan anakku ini ya Allah..


 ahli bina badan kesayangan mama

sayang adik...

6 comments:

aanie said... [Reply this comment]

mmg ahli bina badan baby ni....
oo air sejuk bagus ek? ok2..
good luck utk bf....

wan nurul hezrina said... [Reply this comment]

mmg air sejuk amat bagus.sofia 3bulan aku dah mandikan air sejuk pagi2.hehe..mmg gagah perkasa ank ko nie azni..berketui2

isabelle said... [Reply this comment]

huihuihui..mmg posing bodybuilder lah..hahaha

Kamsiah said... [Reply this comment]

salam
amboii geramnya tgk pipi dia...mcm nak cubit2...

rose ~ Ibu Rafiq dan Aishah~ said... [Reply this comment]

lebey kurangla perkembangan ziyyad n aishah cuma tang mandi air sejuk tu..aishah bising if kene air sejuk wekekkeke

fuh..mmg hantap ini budak..heheh

Huda said... [Reply this comment]

wah dh besa ziyyad ni ye..aunty skang dh jarang update blog..tu yg tak pasan ziyyad dh beso :) alhamdulillah membeso dgn susu umminya :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...