Followers

Thursday, December 29, 2011

# Cuti cuti

hari ni saya baru start keje setelah bercuti selama 6 hari..err,bukan cuti pun sebenarnye tapi el dan mc..huhu..pagi hari jumaat (23/12) saya bawak izzul ke klinik untuk kali ketiga kerana penyakit gatal-gatal seluruh badan..dah setel semua urusan kat klinik saya bawak dia balik rumah dan tiba-tiba saya jadi tak sampai hati nak hantar dia ke rumah bs melihatkan keadaan dia yang asik la duk tergaru-garu..ziyyad saya dah hantar awal-awal sebelum ke klinik..maka el la omak pada hari tu..

petang tu hubby datang amik kitorang untuk balik ke palong..keesokan harinya hubby cukur rambut izzul,yelah biji-biji nanah abis tumbuh kat kepala,berdarah-darah sebab dia asik garu jer..orang tengok pun geli tau..dengan ziyyad sekali kitorang botak kan..hehe..

pastu jumpa sorang pakcik ni,dia suruh kitorang tumbuk kunyit campur minyak kelapa,didihkan pastu sapu kat mana-mana tempat yang gatal tu..alhamdulillah,dengan izin Allah esok tu kudis dah kering dan jadi berkuping2..bayangkan sebelum ni basah melekit dengan nanah tibe2 terus kering..syukur lah..

petang isnin hubby hantar kitorang balik putrajaya..tapi selasa dan rabu saya pulak mc sebab sakit kaki..kuku dah cengkam isi kaki yang tepi tu..apa orang panggil,cagu ek?ntah la..sakit dan berdenyut2 adoyai..lepas misi cuci dan keluarkan nanah semua terus ibu kaki jadi bengkak dan makin sakit..hari ni dah kurang sket,kalau jalan pun ibu kaki tak rapat kat lantai..huhu..

disebabkan saya tengah sakit dan izzul pun masih memerlukan perhatian lagi maka hubby bawak balik izzul ke palong..tinggal la saya berdua dengan ziyyad kat rumah tu terus rasa sunyi sepi je..kalau tak bising dengan suara dak abang je..rindunye kat dia..harap dia baik-baik je bila duk dengan papa dia..dan harap jugak bila dia balik sini nanti gatal-gatal tu dah sembuh so takyah la dia duk dgn papa dia lagi..haha..dasar mak takleh berpisah dgn anak camni la..


nasib baik ziyyad ok je..tak meragam sangat..agaknye dia tau mama dia sakit kaki kot takleh nak dukung dia sangat.. ;)

1 comments:

aanie said... [Reply this comment]

nape ek jadi camtu? sian izzul..
semoga cepat sembuh ibu dan anak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...