Followers

Saturday, December 25, 2010

#Pengalaman pertama belajar bawak kete (part 2)

ni sambungan dari part 1 okeh...baca dulu part 1 baru korang lebih paham..jgn nak skip2 ye.. ;)

bila dah hampir sejam aku bawak kete kat jalanraya maka cikgu suruh masuk dalam akademi balik untuk belajar naik bukit, parking dan tiga penjuru..aku ingat cikgu bonzer la yg akan ajar aku tp tgk2 tukar cikgu lain plak..

cikgu yang ni berusia sikit pun aku tak tau jugak nama dia..ape jenis anak murid aku nih,cikgu sendiri pun tak tau nama..sebenarnya dia ade perkenalkan dirinya tp malang sungguh masa tu aku sibuk duk nak ingat step2 nak bawak kete..tak amik pot sangat bila dia perkenalkan diri seolah2 masuk telinga kanan keluar telinga kiri..:))

aku ingat naik bukit,parking dan tiga penjuru lg senang dari jalanraya rupenye hampehh susah giler..serius aku down masa belajar tu siap kene marah nak nangis tau..nasib baik aku pandai cover air mata dr jatuh..problem aku adalah tekan clutch tak abis masa nak masuk gear pastu suke lepaskan clutch walaupun cikgu suruh tahan clutch tu..

kesimpulan nye,rating aku bagi kat diri sendiri adalah 3/10 pada 1st day belajar memandu tu *ape ko ingat ni filem ke ade rating2 star2 gitu?* suka hati mak la nyahh...

eh,kenapa la tak buat bila nak amik lesen pakai kete auto ek?senang sikit bagi org yg lambat pick up mcm aku nih..

bila belajar memandu ni kan seolah2 kite sengaja tadahkan telinga supaya org b marah kite ala2 cari nahas sendiri gitu..disaster!tu pendapat aku la..

so esok aku tadah telinga lg..hope rating utk diri sendiri akan meningkat la pada 2nd time nih...chill k..

till then lovelies....

1 comments:

Anonymous said... [Reply this comment]

aku dulu fail kat bukit satu kali...kali kedua lulus=)huhu tapi dan lah aku bayar 100 nak booking alaik yang baru.jalan raya ok jerk=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...