Followers

Wednesday, April 15, 2015

Hari sukan tabika kemas abang



last week husben datang amik saya dan ziyyad untuk balik ke palong..untuk yang taktau lagi saya adalah pjj dengan husben selama 6 tahun lebih..alhamdulillah walaupun pjj selama itu, hubungan kami seperti pasangan suami isteri yang lain jugak..anak pun dah nak masuk 3 orang walaupun pjj :p
setiap 2 minggu husben akan balik ke putrajaya utk berjumpa dengan saya dan ziyyad..manakala abang izzul memang tinggal dengan husben dan bersekolah di palong..tipu kalau cakap saya tak sedih duk berjauhan dengan suami dan anak tapi saya yakin setiap aturan Allah pasti ada hikmahNya..kunci nya adalah sabar..tu yang penting..

ok,nak cite pasal hari sukan tabika abang izzul tadi melalut sampai ke pjj dah..sayu hati bila abang izzul cakap "mama datang tau tengok abang main bola,pastu abang menari" "nanti datang tau", berkali2 pesan dia dalam phone..ibu mana yang sanggup kecewakan anak,betul x? paling sedih bila saya usik dia cakap mama takleh datang takleh tengok abang main bola, dia akan cakap "mak orang lain boleh je datang tengok anak dia", meleleh air mata ko dengar anak cakap macam tu.....

di palong husben tinggal kat rumah family dengan mak ayah dia..mak (mil) dan husben yang uruskan abang izzul..alhamdulillah,dia anak yang baik dan jarang susahkan nenek dan papa dia..pagi2 bangun sendiri g mandi pakai baju dan papa anta g sekolah..petang pulak g ngaji..kerja sekolah semua nya papa yang ajar..banyak peningkatan atau boleh jugak dikatakan momen2 yang saya terlepas,yang hanya husben sahaja dapat melihatnya.. :(

seawal pukul 8 pagi kami dah berkumpul di padang untuk acara perarakan dari kontinjen2 comel ni..




gambar masa abang izzul main bola tak amik pulak sebab masa tu ziyyad meragam jadi saya balik rumah kejap..pasukan abang izzul dapat no 2 untuk futsal tu..tak sia2 abang berlatih sampai gelap kulit dia..




ni gambar sebelum dia naik pentas dan menari..tergelak2 kami tengok dia menari..cepatnye kamu membesar wahai anak padahal baru je macam semalam mama sakit nak bersalin kan kamu..




tengah praktis dan hafal lagu agaknya tu



lepas menari, main dengan adik lak..tahun depan dah darjah satu,takleh main2 lagi dah abang,kena fokus utk belajar lak..




3 comments:

Rai OurKizuna said... [Reply this comment]

saya pulak yang rasa sayu hati bila baca ayat izzul tu.. ye lah.. mak mana yang sanggup berjauhan dari anak dan suami kan.. lagi la diorang dalam proses nak membesar.. semoga family awak dapat re-unite segera..

Puan Kutu said... [Reply this comment]

uian setiap kita tak sama. Semoga cepat dapat dok sebumbung nti

tahniah abg izzul..hebat main futsal..mana gambar menari?

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said... [Reply this comment]

Assalam azni,
waaaaaaaaaa
sakan abng yer
dari padang ke ateh stage gitew
baguih3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...