Followers

Tuesday, April 14, 2015

Barut,bedung dan set tilam baby murah

Barut dan bedung adalah benda yang pertama difikirkan untuk menyambut baby baru..disebabkan gap almost 4 tahun yayad dengan adik baby,maka banyak barang yang dah lusuh dan kepam..jadi untuk adik baby ni saya memang beli yang baru..ada jugak yang mana masih elok kita guna..nak beli semua baru memang tak la, gst di mana2 je sekarang ni huhu..

Sebelum beli memang saya survey dulu online shop utk compare price dan jugak kualiti serta baca2 testimoni pelanggan dorang.. wah gitu, padahal nak beli barut baby je pun..kecoh macam ape kan? :p nak kata cerewet tak jugak tapi sebagai pembeli memang kena survey, lagipun sekarang banyak penipuan secara online..juz beware supaya tak terkena ye..

Untuk barut dan bedung sy beli kat @myhanatihani..taip je #sayajuaĺ kat ig tu berlambak2 yang kuar..alhamdulillah seller dia peramah, cepat reply wasep dan menjawab je soklan2 dr buyer ni..servis tu yang penting sebenarnye,yg macam ni kita nak..taknak la tanya harini lusa atau minggu depan baru seller reply hehe.

Saya beli barut yg jenis cotton flannel, 5 helai yang kaler,5 helai warna putih dan sehelai bedung..masa sy beli haritu @myhanatihani tgh buat promosi free tungku baby atau bantal baby,boleh pilih salah satu..sy pilih bantal baby..

Alhamdulillah bila barut sampai menepati citarasa saya ewah..jahitan kemas dan cantik..barut baby ni dijahit dengan 2 lapisan (luar dan dalam) dengan kain yang sama..


ni 5 helai yang kaler


abang ziyyad sibuk suruh amik gambar lori simen dia sekali


yang bawah sekali warna pink tu bantal baby, yang kaler pepel tu bedung dan 10 helai barut beserta props dari abang ziyyad..


Untuk set tilam dan bantal baby pulak saya order dari fb Radi Wardrobe..lepas saya survey2 Radi Wardrobe antara yang paling murah jual set tilam ni..kita boleh pilih nak combine kain macam mana nanti owner dia puan diba akan jahitkan mengikut citarasa anda..custome made gitu..dan yang paling best set tilam ni termasuk sekali dengan sarung bantal dan sarung tilam..

banyak yang saya jumpa jual tilam dan bantal harga lain,kalau nak sarung kena tambah duit pulak..tak best la macam tu,kena 2 kali keje lak nak kena tempah sarung tilam tu..kalau ada yang senang kita amik yang senang je..takmo susah2 kan diri sendiri..

untuk set tilam yang saya beli ada 3 bijik bantal harga rm 130 termasuk pos,murah oii..satu bantal kepala dan 2 bantal peluk..bantal peluk saya request taknak jenis bulat kang asik tergolek je,amik yang jenis leper macam bantal kepala jugak..

semua bantal dan tilam diperbuat daripada 100% kekabu asli dan fabrik sarung tilam daripada english cotton gred AAA ya..size tilam 35 x 25 inci, tebal pulak 4 inci..

harga set tilam 3 pcs bantal rm 130
set tilam 4 pcs bantal rm 145
set tilam 3 pcs bantal dan comforter rm 180
semua termasuk pos ya

jeng jeng jeng, meh kita tengok yang saya pilih..saya ni mata asik berkenan tang warna ijau je..asal warna ijau je terus nampak lawa..ok x?



abang ziyyad rasmikan sekejap..



oh ya, puan diba ni jual barut baby jugak..bila tengok barut comel2 macam ni i cannot resist,terus order lagik 5 helai..geleng kepala laki tengok bini dio haha..

ni pun custom made jugak..diba akan jahit mengikut kain yang kita pilih..semua lawa2 oi rambang mata dibuatnye..




bila dah sampai husband pun puji jugak kemain cantik lagi set tilam dengan barut ni..alhamdulillah,.semua barang baby almost complete dah..tinggal diapers dengan mandian,bedak etc yang kecik2 jer lagi lum beli..

minggu ni dah 29 minggu,semoga dipermudahkan urusan bersalin nanti..

lastly, peace yo!


gambar abang ziyyad tolong mama kemas barang baby aritu..




4 comments:

Puan Kutu said... [Reply this comment]

saat paling best bila nak sambut baby baru..lawa tilam bantal baby.barut pun corak comel2

arysha_fayyadh said... [Reply this comment]

Assalam azni,
moga terus success dalam bisnes naaaaaaaaaa

Anonymous said... [Reply this comment]

cantiknye barut corak2 tu... berapa harga dia?

Anonymous said... [Reply this comment]

Assalamualaikum...saya Ada menyediakan perkhidmatan urut selepas bersalin/berpantang pada harga istimewa. Area sentul Dan Kuala lumpur. Sebarang pertanyaan boleh call 013-2096836/018-3636986.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...