Followers

Wednesday, July 17, 2013

Menu iftar 7 ramadhan




ikan sungai masak tempoyak campur belimbing buluh..wah,nama resepi kemain panjang hehe..


sambal gesek..

balik keje petang semalam,lepas solat asar terus masak..pukul 6.15 baru g amik ziyyad kat rumah angah..pastu baru boleh rehat sambil main dengan si kecik tu..

sedap..bila makan dengan nasi panas2 pulak..peh,berpeluh2 sebab pedas..hehe..ingat boleh repeat masa sahur sekali terbabas..sedar2 dah pukul 5.42 pagi..minum air sikit pastu makan coco crunch dengan susu laju2..nasib tak tercekik..petang ni makan balik..

oh ya,saya takde masalah dengan makanan yang tak abis pastu dipanaskan balik..selagi tak basi,makan ajela..buat ape nak membazir..betul x?tapi kalau makanan yang kita masak sendiri la..kalau yang beli kat luar,memang takde panaskan2 kot..tak abis terus buang jer.. :)



9 comments:

lieyalatif said... [Reply this comment]

pergh.....mmg regu lauk terbaik nie...mau bertambah mkn...

faraherda.razalan said... [Reply this comment]

Klu msk sendiri, sy ok panas2kan balik. Tp klu lauk yg beli kat param tu nak repeat, adehhh~ Lambat sikit.

Tapi, gulai tempoyak awak tu....terliur sy dibuatnye...

Ummiarissa Mahdi said... [Reply this comment]

semalam baru makan gulai tempoyak ikan patin jiran beri,seketul pun payah nak habis bulan puasa ni..

Cida de' Nuanza said... [Reply this comment]

tergoda sama sambal gesek tu..pedas tp sedappp

Nad MamaZN said... [Reply this comment]

Azni jawa ek?
Hehe
Mmg padu la masak tempoyak ngan sambal gesek tu
Perghhh
Sedapnya la hai
Haha

Izan Ishak said... [Reply this comment]

dah lama tak buat sambal gesek. k.izan panggil sambal tumbuk aje. kalau makan mmg mau bertambah2 nasi.

Puan Kutu said... [Reply this comment]

klu ada sambal gesek mmg bertambah la makan.

sy pun tak kisah sgt klu panaskan yg takhabis.tp biasanya mmg tk makan pun,tu yg malas nak simpan..:)

IntaNBerliaN said... [Reply this comment]

sambal gesek tu nmpak sedaplah :)

*azni, nanti bg almt yer

zarina_naniey@yahoo.com.my

title bookmars raya

Rosyima Kasim said... [Reply this comment]

sudi singgah blog sy yer..

roseazharblogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...