Followers

Tuesday, April 16, 2013

Izzul dah bersama mama semula...



setelah 2 bulan lebih duduk dengan papa di kampung,akhirnya saya request nak jaga izzul balik..mampukah?haha..insyaallah boleh..sepanjang berpisah aritu dah nampak perubahan positif dia..dah tak pukul atau lepuk adik lagi dah..cuma sekarang kena rajin layan dia bercakap (dari pagi sampai nak tido bercakap je keje dia) dan buat pendekatan psikologi..psikologi tau bukan pukulogi..hehe..kena sentiasa ulang2 biar dia paham mana satu betul dan mana satu salah...

so rutin mama pun berubah sikit..pagi ni kejut dia dari tido,alhamdulillah tak meragam ke buat drama..elok je perangai..

"mama nak g work abang kena duduk rumah ibu,jaga adik..petang nanti mama balik kite g taman ye.."
"okehh"
"nanti mama beli kuih petang ni,abang nak kuih apa?"
"kuih ulu (read: bahulu).."
"ok..."

lepas anta dia beserta beg baju dan makanan,turun bawah balik amik si demuk yang tengah tido..oh,ziyyad malam tadi bangun pukul 5 pagi pastu merengek suruh bukak laptop..mak layankan aje,pukul 6.30 baru dia tido balik..sebab tu lena je walaupun kena angkat bawak g rumah ibu pun dia tak bangun2..

setel.

baru mak boleh g keje dengan tenang..petang ni kena beli udang kat pasar tani..feveret abang izzul tu..seboleh2nya pelbagai cara saya nak buat supaya dia tak terasa dipinggirkan bila dah ada adik..emo kah saya ni??

4 comments:

faraherda.razalan said... [Reply this comment]

Ala, cian abang dipisahkan bt sementara waktu. Heheheheh.....

Rai Ourkizuna said... [Reply this comment]

tabahnya azni berpisah kejap ngan izzul ya.. akak mmg tak mampu..

biasa la..anak anak ni, ada masa dia jeles antara satu sama lain.. bila macam tu mak ayah kena pandai pujuk dan mainkan peranan..paling sukar bila diorang bergaduh..siapa start dulu siapa membalas.. biasanya kami ajar abang supaya jangan balas kalau adik pukul dia. kadang2 ada jugak rasa tak adil sbb adiknya tu kuat mencepuk. abangnya penyabo.. tapi dah lama lama dia geram jugak..cepuk balik.. haha..tapi terpaksa marah dia jugak. sbb ye la kan..dia sebagai abang..

pk balik..hebatnya mak ayah kita yg didik kita masa kecik dulu.. lagi la yg adik beradik ramai.. hehe..

Myra Jay said... [Reply this comment]

Tak, tu cara taknak abg rasa terasing, okle tu akak cuba nak amik hati abg :)

Masya said... [Reply this comment]

alhamdulillah cara tu berkesan ... lps ni abg xmoolah pukul adk lg.. tp dgn anak² mmg kene bnyk psikologi sikit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...