Followers

Wednesday, March 6, 2013

Saya yang ketinggalan



ketinggalan dalam arus kecanggihan teknologi..ini kisah benar..saya takde twitter,instagram atau sebagainya..nama pun tak reti nak sebut..huhu..saya juga tak tau apa itu whatapps (camna nak eja eh?),viber dan lain-lain..yang saya tau sms dan call sahaja..kat rumah pun takde astro dan internet..

yang saya ada ialah blog,emel dan fb..kat fb saya jarang mengadu kat dinding (wall) sebab bagi saya fb terlalu open..ramai sedara serta kawan2 boleh baca sekiranya saya merempan yang bukan2 kat fb..malu woh!secara tak langsung menunjukkan sifat kite yang sebenar..bukan lah nak hipokrit dengan tulis yang baik2 je tapi kadang kala pemikiran orang tak sama dengan kita..adab pun kena jaga jugak..

bila kite tulih yang baik orang cakap nak jadi ustazah la cakap camni la camtu la,begitu jugak sebaliknya..jadi jalan terbaik adalah tak payah mengadu kat fb..mengadu kat Allah lagi baik..jangan terasa ye kawan2 yang suka fb..ni pendapat saya..

astro mungkin coming soon akan pasang tapi bila pikir balik rasa macam membazir je sebab saya jarang tengok tv..siang keje malam sibuk dengan anak lak,bila masa nak layan tb..kalau tengok pun cite feveret saya macam rindu bertamu di abu dhabi,cinta qaseh..pastu ada cite baru setiap isnin baru start minggu ni karlos..tu je pun..takde nak hadap sangat tb tu..banyak keje nak buat..

internet pun dulu ada gak bela berukband pastu tak sempat nak online..baru bukak laptop anak datang kacau..hurm..sudahnye terminate jela..

jadi apa saya nak cite sebenarnye ni?ini la diri saya..memang ketinggalan tapi saya tak rasa ralat pun..penah dulu saya ingatkan whatsapps tu jenama telefon baru..gile!buta it sungguh..haha..

4 comments:

♥cikmOt♥ said... [Reply this comment]

patutlah tak pernah wasap akak...hahaha

Masya said... [Reply this comment]

sy pun xde hp canggih yg blh di wassapp .. btl ke eja tu hahahahah...

Erna Nordiana Zamri said... [Reply this comment]

erna pun sekarang ni dah terasa payah nak online. sebab setiap kali erna online..setiap kali tu jugaklah anak nak join sama. huhuhu.. instagram pun erna xde jugak.

salam perkenalan :)

isabelle frankly said... [Reply this comment]

ada hikmah gak terbatas dr teknologi ni.
it prevents you from slander, gossips, etc.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...