Followers

Friday, March 15, 2013

Keluh kesah mak



di rumah,saya hanya berdua dengan ziyyad..banyak benda sukar untuk dibuat sebab dia asik nak melekat dengan kita je..antaranya bila nak solat..tapi itu bukan alasan untuk tinggalkan solat ye..sebelum ni dia ok jer bila saya solat dia duduk kat sebelah main sendiri ataupun tengok saya solat..takde nak kacau ke apa..tapi lately dia suka buat perangai bila saya nak solat..mencabar kesabaran jugak la..

bila dia tengok je saya pakai telekung dia akan start tarik2 telekung sambil cakap "nak nen,nak nen"..ok nenenkan dia dulu..kalau mood ok lepas nenen dia main sendiri,kalau mood tak ok dia nanges..duduk atas sejadah nangis macam kena pukul..

kadang-kadang sebelum solat,saya bukak tab bagi dia main supaya dia tak kacau saya tapi end up tetap jugak kacau..terpaksa ulang balik solat pun ada..pernah sekali saya tutup pintu bilik masa nak solat sebab taknak dia kacau..dia kat hall menangis sampai termuntah..kesian sangat..

then saya terjumpa artikel ini..terus terasa sebak..terus muhasabah diri..ye,Allah knows..Allah tau setiap niat kita..dan setiap niat yang baik insyaallah ada pahalanya..

semoga saya terus diberikan kesabaran yang tinggi dan dipermudahkan segala urusan...




6 comments:

My Little Diary said... [Reply this comment]

abang dan adik kena pisah pulak ker....

♥cikmOt♥ said... [Reply this comment]

ha, takde rindu ek...lalala...

Unknown said... [Reply this comment]

bnykkan bersabar ye azni..

Izan Ishak said... [Reply this comment]

Allah tahu setiap niat baik kita kan azni. moga Allah terus permudahkan segala urusan kita lepas ni ye.

nad said... [Reply this comment]

In shaa Allah
Lama lama ok la tu nnt

bibi yusof said... [Reply this comment]

insyaAllah Allah knows.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...