Followers

Thursday, March 21, 2013

Buat kakak ipar tersayang




dah selamat pos dan selamat diterima oleh kakak ipar ku di kulai,johor minggu lepas..alkisahnya kakak ipar call minggu lepas dengan cemasnya tanya camna nak buat bila susu dia drop..

buat pengetahuan semua ini merupakan anak ketiga beliau dan dia baru belajar pasal breastfeeding sebab terpengaruh dengan saya..hihi..kira saya jadi mentor dia la..

pam spectra pun saya bagi kat dia jugak..daripada jadi tukun baik bagi kat orang yang memerlukan..ada gak faedahnya..

saya bagi la tips yang saya tau..salah satunya kena sentiasa pam untuk kosongkan breast..dia mengaku kat opis dia pam 2 kali jer dan gap antara 2 sesi tu terlalu lama,sedangkan kalau boleh setiap 3 jam kena pam..so saya syorkan tambah lagi satu sesi untuk pumping..

kena makan makanan yang berkhasiat serta paling penting jangan stress..kalau stress nanti susu tak keluar..dan saya teringat alfalfa shaklee yang saya beli dulu ada banyak lagi..terus bagi dia dengan storage bag sekali..

harap2 pasni production susu dia ok la..



2 comments:

Masya said... [Reply this comment]

bertuahnya ada adik ipar macam ni...

nad said... [Reply this comment]

In shaa Allah moga terus bersemangat nak bf kan bb

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...