Followers

Thursday, October 4, 2012

Susu merudum,sam dan rambut anak...


stok terkini ada 10 pack ni..duk la terkontang kanting..tapi ni kira ok sebab minggu sebelum ni penah tinggal 4 botol je pastu berkat kerajinan mak pam siang malam boleh la tambah wat stok sikit..bertambah la sikit..ok la dari mak stress tengok ada 4 botol je aritu..seboleh-bolehnya mak taknak kacau stok ni..hari-hari bekal fresh ebm..time terdesak je baru bawak turun stok ni..

ziyyad selsema start semalam,kesian mak tengok nak bernapas pun sangkut-sangkut sebab hidung tersumbat..tido pun mulut ternganga jer..nasib dia tak meragam malam tadi...asal bersin je selambak hingus keluar..takpe biar keluar banyak-banyak baru lega sikit kan..

disebabkan selsema dia nak menyusu pon tak selesa..hisap 2-3 kali terus cabut..pastu hisap balik,cabut balik..last-last tertido sambil gentel nenen jer..sian dia..huhu...



semalam maksu bawak balik cd cite SAM tu..tengok la sambil layan anak-anak..tapi tak kosentret sangat sebab kejap nak mandikan anak,kejap g buat susu anak,kejap lagi kan g basuh baju..huhu nak layan citer pun tak senang..apa nak buat,ini la keluh kesah ibu beranak dua..baru beranak dua tu..haha..

suspen gak cite tu kan..mula-mula duk ingat haikal tu yang jahat rupa-rupanye si sam tu yang psiko..sakit mental rupanye dia..ending dia lisa mati sebab kena bunuh dengan sam..

 berebut telepon mak..dah terjerit-jerit si adik..mak peratikan jerr...

mujur dia mengalah bagi kat adik..kalau tak mak bertukar jadi naga keluar asap ikut idung la..rambut digonjeng oleh papa dorang..asal balik sini tengok anak rambut panjang sikit mula la dia yang rimas lelebih..pasai apa pon taktau la..pastu mula projek mesin rambut anak..mak tensen sebab selaku tukang pegang anak dan tukang pujuk haha..
ziyyad ok diam je duduk tapi izzul tu melalak macam kena belasah jer..haishh..

5 comments:

Rai Ourkizuna said... [Reply this comment]

da cuba letak kunyit kat batang hidung dia? gosok kunyit kat lesung ke..lepas tu tenyeh atas batang hidung..anak2 saya dulu lega..

kalau akak ipar saya dia beli saline yang sembur dalam hidung tu. utk cairkan hingus..ngeri sikit la sbb sembur dalam hidung..hehe..

semoga cepat sembuh ya ziyyad..

rajin rajin pam!

aanie said... [Reply this comment]

caiyok2 azni....pam selagi boleh...

hehe..botak suda....ok la tu hubby x suka tgk rambut pnjg..hubby aanie, biar je anak rambut pnjg..kita lak yg rimas....

♥cikmOt♥ said... [Reply this comment]

SUSU AKAK pun makin kurang jugak....sehari kena bekalkan dalam 4-5 botol di taska..tapi sehari akak pam dapat dalam 2-3 botol jek...mana cukup nak menampung...sampai sakit nipple akak ni...sedih sangat...

nampaknya kena jugak campur nanti...huwaa...parah...sedih pun ada

Huda said... [Reply this comment]

azni jangan stress..huda cuba untuk elakkan stress bila nak bf lukman :)

IntaNBerliaN said... [Reply this comment]

sy kalau alisha selsema, biasa sapu kunyit hidup dari ats btg idung sampai ubun2 dia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...