Followers

Tuesday, October 2, 2012

Kisah anak-anak

assalamualaikum dan selamat pagi semua....

semua orang keje kerajaan senyum je sebab dapat bonus kan..hehe termasuk la saya jugak..

bagaimanakah keadaan anda semua pagi ini?harap semuanya baik-baik sahaja...saya?sihat alhamdulillah walaupun penat sikit..penat keje dan menguruskan anak-anak bila balik rumah..tapi takpe itu la tugas saya sebagai seorang penjawat awam dan mama..yang penting kena redho..eh eh berceloteh macam ustajah pilihan la pulak.. ;)

izzul dan ziyyad pon semakin hari membesar dengan jayanye,semakin cerdik semakin banyak akal dorang..jarang sakit atau demam..alhamdulillah syukur..kadang-kadang bila hidup berjauhan dengan suami ni,apa yang saya harapkan adalah dikurniakan dengan kesihatan yang terbaik untuk anak-anak dan saya juga..kalau anak demam memang saya susah hati..betul-betul susah hati!

ziyyad masih lagi menyusu badan,syukur lah rezeki ziyyad untuk menyusu masih ada lagi..tapi yang menjadi kegusaran saya sekarang ini adalah ziyyad suka minum susu dugro abang dia..tak banyak dia minum sekadar merasa saje tapi sungguh terkesan di hati saya..contohnye,lepas abang minum susu akan ada baki dalam setengah oz dalam botol maka ziyyad akan abiskan susu tu..botol kosong pun dia akan hisap jugak..

saya rasa dia nak minum dengan botol sebenarnye..apatah lagi sekarang ziyyad suka meniru perlakuan abang dia..bila abang mintak susu dia pon merengek jugak nak botol susu..maka saya akan letak air masak dalam botol dan bagi dia..tak pun kadang-kadang saya terus sua kan nenen untuk alihkan perhatian dia dari susu abang..susah jugak nak halang sebab si abang lepas minum susu suka letakkan botol susu merata pastu adik jumpa dan minum..izzul memang diajar lepas minum kena hantar botol susu ke singki tapi bila datang malas dia buat dekk jer..huhu..

saya taknak ziyyad rasa susu dugro tu lagi sedap pastu dia mula reject susu saya..no!no!no!harap-harap tak terjadi la macam tu..

ziyyad dah boleh berjalan dengan laju dah..dia mula berjalan masa umur 11 bulan..sekarang dah paham arahan kite sikit..suruh g letak baju kotor dalam bakul pun boleh..kelakar pulak tengok dia terkedek-kedek bawak baju kat tangan nak letak dalam bakul..good job baby!mengamuk pun pandai jugak..kalau berebut barang dengan abang mula la terjerit-jerit..

malam tadi si izzul sumbat jari dia dalam mulut ziyyad sekali kena gigit sampai menangis..eh pastu dia lak gigit jari adik kira nak balas balik..ololo comel lahhh korang berdua ni *sambil mak pegang hanger*...

sepatutnye hubby bawak balik izzul minggu ni tapi my SIL yang akan jaga izzul kat sana keguguran pulak..baru je tau mengandung 3-4 hari kemudian gugur..takde rezeki anak ketiga..so dia takleh wat keje berat..dan saya pulak terus kensel bagi hubby bawak balik izzul sebab kesian kat sil tu..biar la mak jaga sendiri..




5 comments:

Huda said... [Reply this comment]

alololo pandai gaduh dgn abg ye ziyyad :) samela husna n lukman pun gitu gak :)

♥cikmOt♥ said... [Reply this comment]

aleh...ziyyad dah berjalan..sampai hati tak tunggu iris tau...huhuh

kinna said... [Reply this comment]

keletah anak2 ni, kdg2 buat kita ketawa..kdg2 buat kita bara :)

Izan Ishak said... [Reply this comment]

dah pandai gaduh2 manja ye dua beradik nih. hehe... k.izan dpt bayangkan camna azni pegang hanger tu.

Rai Ourkizuna said... [Reply this comment]

olololo..garangnya mak dia..hahaha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...