Followers

Monday, July 30, 2012

Minggu yang taktau lagi camna gayanye

bila nak buat entry yang paling menjadi masalah bagi saya adalah nak pikir tajuk..sebab tu terjadi la tajuk seperti di atas..tapi masuk kot dengan cite yang saya bakal tulih ni..

minggu ni maksu keje petang dalam ati saya dupdap dupdap takut takleh handle budak berdua tu..apa-apa pun saya berdoa agar Allah memberikan saya kesabaran pada tahap tertinggi..fuhh..semua tau kan yang saya pjj dengan husband..tapi maksu saya duk dengan saya..at least ringan sikit beban saya bila dia ada..bila saya masak dia tolong tengokkan anak-anak..kadang-kadang saya malas masak,dia akan masak..camtu la..

minggu lepas dia keje pagi (6pg-6ptg) ada gak la teman saya bersahur dan berbuka pose..takde la saya duk terkebil-kebil pandang dinding masa makan tu lebih-lebih lagi time sahur..kalau anak terbangun pun dia tolong jaga sementara saya makan..

azam saya bulan pose tahun ni kalau boleh taknak beli makanan kat param,nak masak sendiri..dan alhamdulillah setakat ni tak pegi lagi ke param..jadi bila petang tu balik opis saya terus masak,kalau boleh seringkas yang mungkin sebab nak g amik anak pulak kat umah angah..angah pun nak masak jugak jd takleh amik lambat budak2 ni..

selalu dalam kul 6.30 saya dah setel masak n solat semua pastu baru g amik anak..baru leh bergolek-golek sambil tengok tb..maksu lak kul 7 baru sampai umah sebab jalan jem kan..jadi tugas dia wat air jelah..hehe..

hari ni bermula la buat semua sorang2 sebab maksu keje petang (6ptg-6pg)..saya bukan tak biasa bila maksu keje petang tapi sebelum ni bukan bulan pose..tak payah nak pikir nak masak untuk sahur dan bukak pose..telan megi sudah..tapi bila bulan pose ni kena la makan makanan yang berkhasiat sikit,lagipun saya breastfeed..kalau asik duk telan megi selalu tak elok gak..tul x?

semoga dipermudahkan perjalanan hidup saya..insyaallah..tapi hari rabu tu insyaallah husband saya dah balik sini sebab hari jumaat kami semua akan balik kelantan..tak sabarnye rasa nak balik kampung..ate tahun ni beraya di kampung hubby kan maka kena la balik kelantan gak time pose ni..boleh la soping kain batik dan kain pelekat untuk bagi kat sedara mara belah hubby...

5 comments:

Unknown said... [Reply this comment]

tak best kan kalau terpaksa berbuka puasa sorang2..

Unknown said... [Reply this comment]

hehehe..tajuk mmg panjang :) sabo ye azni..huda pun x g param lg thn ni..

♥cikmOt♥ said... [Reply this comment]

alahaii...bertabahlah wahai hati ka...

Fieza79 said... [Reply this comment]

bagus azam nak masak sendiri juadah berbuka...jgn mcm kita ni asyik main tnjuk2 kuih dn lauk pauk je...

♥cikmOt♥ said... [Reply this comment]

akak orang jengka...

mak orang tengganu
ayah orang kelantan...

tapi selalu balik ke pasir puteh di kampung padang pak amat itu...

jalan nak p jeram pasu...hehehe

tetttttttttt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...