Followers

Wednesday, June 13, 2012

Bersalin kulit

kesian anakku..aritu kan dia kena pakej chicken pox dengan gatal-gatal,sekarang makin sembuh dah..tapi yang gatal tu sebab alergik ke eczema ke saya pon taktau la..tuan dokter bagitau normal kalau kena chicken pox pasti ada gatal-gatal merah tu..saya iye kan aje la..tuan dokter lagi pandai khenn.. ;)

sekarang dalam proses bersalin kulit pulak..hihihi..saya cakap camtu sebab kulit dia menggelupas..cer tengok kat pipi tu..kalau pegang kasar dan kematu macam kertas pasir..tuan punye badan sengih jela bila orang amik gambar..

izzul ni masa kecik dulu jer susah jaga sebab dia kerap menangis..menangis aje keje dia tau..dah banyak tempat bawak berubat dulu last-last bila umur dia dalam 8bulan gitu dia dah tak nangis sangat dah..nangis bila perlu jer contohnya sebab lapar,diapers basah,kembung ke..gitu la..

alhamdulillah dah besar ni senang jaga..bagi jer lori,sodok keh (bulldozer),kereta pandai la dia main sorang-sorang..ni dah dua malam tak tido dengan saya..malam pertama dia tido dengan toksu dia..malam tadi tido sorang-sorang depan tb sebab tengok bola cite raksaksa..mak nye tido mati tak sedar anak bawak diri tido sorang kat luar..pehh,berdikari sungguh..boleh ajar bancuh susu sendiri pasni..tak perlu kejut mak dah kalau nak susu..hahaha...

dia bangun pukul 5 lebih masuk bilik dengan pakai diapers jer..pastu cakap "bashah mama,abang bashah"..oh,dah bocor diapers dia,elok jer dia letak seluar dia tepi dinding..tacing weh bila anak dah berdikari camtu..terus rasa nak nanges..dah la semalaman tak peluk dia..huhu..bukak semua baju pastu basuh dia..saya tanya nak mandi tak,"taknak,shejuk"..


saya bagi susu pastu saya peluk sambil gosok belakang dia..abang oh abang!cepatnye kamu membesar..pastu dia tido..hurm,saya tengok jam dah pukul 6 pagi..apalagi,cargas la bersiap untuk ke tempat keje..eh,sebelum tu ada buat sesuatu dulu...tunggu next entry yer...babai...

4 comments:

♥cikmOt♥ said... [Reply this comment]

kalu abam mok kita...selalu minta peluk sambil french kiss...sangat pandai amik hati kita..
nak marah pun tak jadi...

eh ada kena mengena ke...

cepat baik ye izzul sayammm....

fieda said... [Reply this comment]

olo..sian dia..cepat sembuh ye..

armouris said... [Reply this comment]

terjumpa info ni, pasal cacar air… sharing is caring :) - Cacar Air (Chicken Pox)

IntaNBerliaN said... [Reply this comment]

bila ank mkin besar n majkin berdikari mmg kdg2 buat kita tacing kan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...