Followers

Friday, February 17, 2012

Kembali bekerja

amik napas dulu....semalam saya sudah kembali bertugas setelah hampir setengah bulan bercuti..sepatutnya isnin lagi dah masuk keje tapi disebabkan saya demam (doktor suspect denggi) maka dapat cuti sakit pada isnin,selasa dan rabu..huhu..

demam saya kejap on kejap off..asal malam je badan menggigil2 kesejukan..alhamdulillah setelah buat ujian darah saya disahkan bebas denggi..syukur la..

suami saya pun sudah balik ke negeri sembilan semalam..maka pertarungan dengan anak-anak diteruskan saya bersendirian..bukan keje mudah tau jaga anak-anak..

dua beradik tu pulak start semalam asik batuk-batuk..paling teruk si abang la..dorang jarang kena batuk sekali kena teruk pulak..abang asik muntah je..susu pun kurang minum..

memandangkan kesihatan anak-anak yang tak berapa ok tu papa dorang janji akan balik semula pada hari ahad ni,untuk amik abang sekali..mak mertua saya dah offer nak jaga si abang di kampung..tinggal keputusan saya la sanggup ke tak sanggup nak lepaskan abang...huwaa...dia pengarang jantung saya yang no 1 tau..

berat hati nak lepaskan dia tapi apakan daya..saya tak mampu nak handle kedua2 anak sorang diri..bagi saya abang tidak mendatangkan apa-apa masalah pada saya sebab dia hanya main je..bila nak tengok cd suruh saya bukak pastu biarkan je dia depan tv tu..adik je sekarang ni yang suka nangis..pantang saya jauh dari dia sikit mula la dia buka volume to the maxx..mana nak jaga abang mana nak jaga adik lagi..huhuhu...

saya akui saya stress berada dalam situasi camni...

saya takleh nak bagi tumpuan kat abang disebabkan adik dia..kadang2 timbul rasa bersalah dalam hati saya kerana gagal menjadi ibu yang baik..gagal untuk bagi tumpuan dan kasih sayang yang sama rata untuk anak-anak..sebab tu saya rela abang tinggal dengan papa dia..at least dia dapat kasih sayang sepenuhnya dari papa..papa boleh layan kerenah dia lebih baik dari saya..

kalau dengan saya asal dia bercakap je saya suruh dia cakap pelan2 kadang2 saya suruh dia diam,bukan apa saya takut adik dia terjaga..nampak kan ketidakadilan saya di situ..

tapi malam tadi bila adik dia tido saya layan je abang..saya peluk dia kuat2,saya berborak dengan dia,baca doa sama2 dengan dia..bila dia nyanyi wike wike star (twinkle twinkle little star) pun saya tak marah sebab saya tau pasni takkan ada lagi momen-momen camni...air mata saya mengalir semasa saya menaip perenggan ini..

stop.

4 comments:

::Kak Sambal:: said... [Reply this comment]

alhamdulillah, dah sihat... sori ari tue, dah rasa cam azni, tp takut salah org... take care:)

ajumohit said... [Reply this comment]

alahai siannya azni, mmg diakui bukan mudah menjaga anak2 seorang diri, aju ni pon hubby gi perak tiap2 mggu, 3/4 hari rasa mcm nk pecah tekak hehehe, anak2 azni pon kecik2 lagi kan, aju dah lalui semua tu dan dapat bygkan bila adik tido si abgnya pulak bising kan..

mungkin keputusan utk mak menjaga si abg keputusan terbaik kan azni, bukan apa sian kat azni penat tu...takpe every weekend dapat jumpe kan..moga azni tabah ye

aanie said... [Reply this comment]

alahai...mencabarnya....
tu la, tunggu si abg besar sikit blh la tolong jagakan adik....

mummyrinazone beauty said... [Reply this comment]

alahai situasi ko sama mcm aku bila nizam takde.tapi takdenya seharijelah.mmg dia sentiasa ada.kadangkala akunie pk negative.misalan aku idup ngan anak2 jer nizam kemana2 lama2 mcm manalah kehidupan aku anak beranak.tapi aku pkr positif lak.ada lagi ibu tunggal yang miskin n ada ramai2 anak.tanpa laki dia handle..insyaallah semuanya akan ok.

adikpun kecil lagi..bila dia besar cket blehlah tarik nafas lega.n abangpun dah makin besar.

akupun suka jerit2 ke merah n kdng babab dia..pastuh mulalah rasa bersalah dlm ati.huhu..bila dia tido terus rasa kesian n mcm nak nanges..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...