Followers

Wednesday, February 22, 2012

Apa nak jadi dengan aku nih?

pagi tadi saya terjaga pukul 5.45 pagi..oh,belum pukul 6 maka boleh sambung tido lagi la..baru nak lelap si abang terjaga pastu duk bercerita tentang upin ipin yada yada yada..kejap kejap mama mama..disebabkan bising dia berceloteh tu tetibe adik plak bangun...adoi hai..hancurr harapan mak nak sambung tido balik...

abang mintak susu,adik menangis..pujuk2 adik kejap saya berlari ke dapur nak bancuh susu abang..si abang datang sebelah saya..

abang : taknak susu,nak air bina(ribena)..
mama : ok..mama buat air bina yer..
abang : taknak air bina,nak air silap (sirap)..
mama : ye ye..mama buat air silap (sambil bancuh air ribena sebab dia dah mintak awal2 lagi kan)
abang : ok (sambil amik air ribena yang saya letak dalam botol susu masuk dalam bilik)


saya tengah nenen kan si adik tetibe abang terbatuk2 pastu muntah air ribena yang dia baru minum selambak atas toto..adehh..adik lak taknak tido...bawak abang masuk bilik air dan mandikan dia..pakaikan baju sume pastu saya lap muntah dia atas toto tu..adik makin kuat menangis..mak dah huru hara ni..camna aku nak mandi ni..

abang masih lagi minum air ribena yang bersisa dalam botol tetibe muntah lagi,lagi dan lagi...mak dah naik angin nih..pastu cakap kat abang kalau nak muntah masuk dalam bilik air ye..nasib la dia paham..kalo dia terbatuk2 terus masuk bilik air..

takleh jadi ni..tengok jam dah 6.30..nak lap muntah anak lagi,nak mandi,nak solat nak bersiap g keje lagi..mengeluh mak di situ..terpaksa la biarkan adik menangis sementara mak uruskan diri sendiri..dah setel sume bawak la anak2 g umah angah..

kat umah angah,kami bergabung tenaga pegang abang untuk bagi ubat..takleh nak buat sendiri2 kat umah sebab dia meronta dan sembur ubat tu..dua2 anak panas badan..ziyyad pun saya bagi ubat jugak...dah selesai urusan anak2 mak pun balik rumah...amik beg dan merempit g keje...

dah separuh jalan perjalanan baru perasan kenape pemandangan hari ni macam terang je...buat taktau lagi..pastu bile berenti kat traffic lite mak perasan ada orang pandang2 mak semacam je...kenape ye?rupe-rupenye..........                                                     

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

gambar google


MAK TAK PAKAI HELMET!!!!
GILE AH....

dah separuh jalan baru mak perasan tau..tengah hari kena ajak opismate balik rumah untuk amik helmet..ape nak jadi ni??pelupa tahap ape aku ni......

4 comments:

aanie said... [Reply this comment]

adoi la azni....punye la kelam kabut pepagi ni ye...hehe..
nasib baik abg polis takde...

rose ~ Ibu Rafiq dan Aishah~ said... [Reply this comment]

hahahahha adui kelakar la..
mcm2 ye..sy pon pagi2 tak kelam kabut..tapi mlm2 kelam kabut sbb pakat berjaga..aishah ok lagi si abang tu ha berjaga sampai 1-2 pagi huhuhu

DeQWa said... [Reply this comment]

hahaha...lawak betul la mama izzul & ziyyad nie..kekeke
baru hero 2 org...kelam kabut...xpe2,len kali jgn lupe yer ..bahaya tue,keselamatan & kang kena saman polis kang...

wan nurul hezrina said... [Reply this comment]

mmg lawak guling2 aku dgr tp tang kelam kbut ngan muntah ank2 aku phm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...