Followers

Friday, January 13, 2012

Nak tayang jugak la...hehe..

semua mak yang bf duk tayang gambar stok2 susu mereka jadi saya pun terpengaruh jugak..ngee..stok saya tak banyak pun sebab saya hanya mula mengepam pada 2 minggu terakhir sebelum masuk keje..sebelum masuk keje tau bukan sebelum abis pantang..orang-orang lain 3 hari selepas beranak dah buat stok..terer tak saya?

ni bukan terer tapi lebih kepada kebodohan saya sebenarnya..kenapa saya cakap camtu?sebab masa tu saya memang tak tau ilmu penyusuan..sekadar ucapan di bibir "aku nak fully bf anak aku",sedangkan tiada usaha untuk menyokong ke arah itu..

pam pun saya beli last-last minute sebelum start keje pastu rosak pulak tu..dengan peti satu pintu lagi,mana nak taruk susu mana nak taruk lauk..pastu hubby green lite beli peti 2 pintu(yang ni akan saya citekan nanti,insyaallah)..memang banyak sungguh dugaan saya..hampir-hampir berputus asa jugak la..

tapi berkat kesabaran,dorongan dari hubby serta nasihat@tips dari nurul hezrina maka saya berjaya mengatasi semua cabaran itu..


ini je stok saya walaupun tak sebanyak orang lain tapi saya bersyukur..*tak perlu beli deep freezer*..hehe..saya tak tau ada berapa oz sebab saya kira ikut botol @ pack..

dalam storage bag = 16 pack (isian ada 3.5oz,4oz dan ada sampai 9oz)
dalam botol (termasuk bekas merah) = 14 botol (isian 3.5oz - 5oz)



ini adalah kat ruangan bawah,ada 7 botol fresh ebm yang saya pam semalam..4 botol sudah selamat dihantar ke umah angah pagi tadi..3 botol lagi saya dah letak kat ruangan beku untuk jadikan stok..

selalunya hari jumaat ebm tu akan terus saya buat stok beku sebab sabtu dan ahad tak keje kan..hari minggu bukan lah alasan untuk tidak pam di rumah..tetap jugak kena pam tapi sesi tu kurang jela sebab si ziyyad asyik nak melekap je..

kalau tak pam isnin ni haru biru la,takkan nak bagi anak minum susu frozen semua..kena la bagi yang fresh jugak barang sebotol dua.. :)

betul tak kawan2?kalau saya salah tolong betulkan sebab saya masih lagi baru dalam bf ni..ilmu di dada masih lagi cetek ni..

6 comments:

ajumohit said... [Reply this comment]

bagus2 azni, dulu2 aju pon gini juga, rindu nak mengepam hahahhaa

adyna AB said... [Reply this comment]

dulu masa adib pam byk stok anta nurseri deme tak nak bagi..lapor adib.. amni lak dah tak keje bagi direct terus..best buat stok nie..senang tapi kalu nursery xsupport susah ckit..teruskan mengepam :)

amiey lee said... [Reply this comment]

wahhh happy pumping..hee stok emy pun dh sikit ..maklumla pam pun skrg dua kali aja kt opis..sekali 4 oz..dptla bawa balik 8 oz sehari...

nasib la ashraf dh besar heee tak bergantung susu sgt...

IBU AQIL said... [Reply this comment]

follow sini...

Tupperware Lover said... [Reply this comment]

Saya pun alhamdulillah empat2 anak termasuk yg twin ni dapat fully bf termasuk yg twin ni :) kena kuat semangat tau! Ibu kena make sure minum cukup2 klu tak nnt takut tak cukup supply.. All the best ya!

mummyrinazone beauty said... [Reply this comment]

jangan malas2.mmg kadang setan tuh ada dimana2.haha.teruskan pumping..buat kerap double pumping kerap2=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...