Followers

Wednesday, January 18, 2012

Malam tadi.....malam rabu kan...

malam tadi anak2 tido awal..abang pukul 9 adik pukul 9.30..ohh,mak pun berhati girang..hihihi..apa lagi zass mengemas rumah yang ala-ala kapal pecah tu la..pastu lipat kain sambil tengok cite vanilla coklat..sengal la watak si zara tu ape pun taktau buat..opss,tak baik cakap org tau.. :)

dalam hati berkata boleh la mama tido awal malam ni..dan memang menjadi kenyataan pun..pukul 10 abis je cite vanilla coklat tu mak pun turut berjemaah bersama anak-anak..heaven nye rasa..kalau tetiap malam dorang tido awal camni kan bagus..ini selagi jam tak cecah angka 12 jangan harap depa nak tido..

selalu abang la yang susah tido,ada je akal dia untuk main..kejap kang angkut tupperware keropok dalam bilik tido kunun2 makan sambil baring mat saleh style kekdahnye..hurmm..mak tak penah ajar anak makan dlm bilik tido..mana dia belajar taktau la..

bila abang tak tido lagi pastu main sambil buat bising maka adik yang dah tido pun turut terjaga..ni yang bakal jadi haru biru ni..

malam tadi nikmatnye rasa bila dua2 tido awal..

tapi pukul 2 pagi tu si abang bangun kejutkan saya "mama mama,angun la...nak shushu"..baik lah nak,meh ikut mama ke dapur kite buat susu sama2 ye..dah abis minum susu dia sambung tido balik tanpa banyak ragam..adik lak macam biasa la bangun sekali dua je untuk nenen pastu tido balik...

apa2 pun syukur la..dapat nikmat tido lama sikit daripada biasa pun saya anggap salah satu rezeki dari Allah..Allah dah permudahkan urusan saya malam tadi..Alhamdulillah...

3 comments:

ajumohit said... [Reply this comment]

alahai leganya baca entry azni ni, kalau dpt tido lena mmg nikmat kan azni, kalau ada anak kecik confirm setahun tu tidur terganggu

LYAfrina said... [Reply this comment]

lya jrg gk dpt tdo awl... biasa msti kul 12am ke atas..kecuali.. klo time tu mmg x sihat..mmg blh tdo awl.. nikmatkan blh tdo awl..rsa bdn lbh segar

wan nurul hezrina said... [Reply this comment]

kalau ari2 tido awal mmg leh awet muda..haha aku 4 arinie lesujer..kena jaga seisi umah tak sihat..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...