Followers

Friday, January 20, 2012

Hujan lebat di pagi hari

assalamualaikum wbt...

pejam celik pejam celik dah jumaat pasni cuti panjang dah..heee..cuti 4 hari tu kira lama dah bagi saya..saya tak ambil extra cuti sebab nak spare untuk awal bulan dua nanti..minggu ni kami sekeluarga akan balik ke palong sebab ada majlis perkahwinan sepupu suami saya..

awal bulan 2 nanti baru kami semua balik ke kelantan..teruja nih..

pagi ni saya terbangun awal sebab terkejut dengar jeritan izzul..bila saya tanya kenapa dia kata ada lipas..nasib la dia tak lompat atas adik dia yang sedang nyenyak tido..huhu...pastu mintak susu,bila nak minum susu dia masih lagi takut2 untuk baring di tempat yang selalu dia tido..saya katakan kpd dia lipas sudah takde mama dah halau lipas tu..baru la dia ok sket..

dah siap mandi dan bersiap tengok jam eh baru pukul 6.30..takpe,kite buat breakfast dulu lah sambil melayan izzul..nasib la adik masih lagi lena dibuai mimpi..tetiba rasa macam sejuk ditiup angin tengok-tengok dah hujan rupanya..alamak!macam mana nak ke tempat keje ni...

rutin pagi-pagi adalah hantar salah sorang anak (yang mana bangun dulu) ke rumah angah..sorang lagi yang masih tido saya tinggalkan dulu sebab sekarang takleh nak bawak dua2 sekaligus..abang kadang2 buat drama air mata mintak di dukung..buang masa saya pulak nak pujuk dia..so saya guna cara ni..biar la saya penat sikit asalkan anak tak meragam pagi2..

pagi ni anta abang dulu pastu baru balik amik adik pulak..pastu balik semula ke rumah amik beg dan terus ke tempat keje..

tapi disebabkan hujan,lepas anta anak2 saya sarapan dulu kat rumah sambil-sambil tunggu hujan reda..pukul 8 baru reda sket,natijahnya pukul 8.29 baru punch kad pagi ni..tapi awal lagi saya dah sms bos bagitau saya lambat sebab hujan..nasib la dia memahami...

cepat la petang...tak sabar nak jumpa hubbyku anak-anakku... ;)

apa aktiviti korang cuti ni?


harus letak gambar budak berdua ni...

3 comments:

ajumohit said... [Reply this comment]

penatnya tapi demi anak sanggup berkorban kan azni, hubby azni duk mana ye? mmg kerja asing2 kan? nak kene recall sebab dah lupe ;) semoga azni kuat untuk menjaga dua2 hero comel ini

kinna said... [Reply this comment]

kami blk klate jugak bln dua ni...stat sabtu lajak smp thaipusam :)

aanie said... [Reply this comment]

aanie balik kelate!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...