Followers

Tuesday, January 17, 2012

Edisi baking membaking

anak dah dua tidak bermakna saya boleh meninggalkan hobi kesayangan saya..iaitu baking membaking..ececeh,sejak bila pulak ni? :)

bulan lepas saya buat kek coklat kukus ni sebab masa tu adik-adik saya ada di rumah jadi dorang boleh tengok kan anak2 maka mak boleh buat kek..berjela-jela la pulak..

ni kali kedua saya buat kek yang sama tapi sebelum ni saya bakar..pada pendapat saya kek yang dikukus lagi sedap dan moist berbanding yang dibakar..ni pandangan saya sahaja..lain orang lain pulak pendapat dia..betul tak?

resepi saya google je,tak ingat dah kat mana..

sebelum di make up kan...

nampak moist kan..

harus la ada manik-manik ni baru kelasss..tukang tabur manik pulak ramai ;) tak sempat nak snap gambar,kek dah kena potong..layan kan jela..yang pasti sedap sampai menjilat jari..hehehe...

ingat nak buat lagi la sebab anak2 suka..bapak dorang jo tak makan kek2 bagai ni..bak kato dia "eden makan nasi yo"...haha...

4 comments:

aanie said... [Reply this comment]

bab tabur manik tu yg best tu.....hehe...

Huda said... [Reply this comment]

sedapnye kek tu azni :) nak sikit..hehe

lydzar said... [Reply this comment]

bapak yg kat rumah den pon jarang nk melayan kalau saya buat kek/dessert bagai. itu adalah menghancurkan semangat saya utk bekerja kt dapur utk dessert/kek..huhuhu..

wan nurul hezrina said... [Reply this comment]

aku haraammm takpernah buat kek..haha buek malu jah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...