Followers

Thursday, December 22, 2011

# Pagi yang kelam kabut

pagi tadi agak kelam kabut sebab si abang bangun dan bila tengok saya pakai tudung nak g kerja dia pun sibuk-sibuk jugak nak ikut orang..aisehh..

sebenarnya ada dua orang adik perempuan di rumah saya..sekarang kan cuti sekolah jadi dorang amik peluang datang sini bersama-sama saya lepas saya abis pantang kat kampung aritu..sorang bakal amik stpm dan sorang lagi darjah lima tahun depan..

jadi pagi-pagi saya tak perlu risau nak kejutkan dan angkut anak-anak untuk dibawa ke rumah bs..makcik dorang kan ade..hehe..bila anak-anak dah bangun karang adik saya akan hantar ke rumah bs dan lepak di sana..ye!bs anak-anak saya adalah adik saya jugak aka mak ngah dorang..

biasanye anak-anak saya masih lagi tidur masa saya nak g kerja tapi pagi ni abang bangun awal la pulak..pastu sibuk duk cium-cium adik dia..wah,ni sudah lebey ni..kang bangun pulak si kecik tu..nasib la si kecik tu jenis susah nak terjaga kalau dah tido..

maka saya ajak abang ke ruang tamu,tukar diapers dan buat susu dia serta main-main dengan dia kejap..hati mak dah tak keruan memikirkan camna nak cabut g kerja tanpa bikin anak nangis..lalu,saya kejutkan adik yang darjah empat tu untuk bawak abang ke rumah bs..masa kat lif dorang naik atas saya turun bawah..fuhh,selamat..rambut tak putus tepung tak berselerak..haha..

malam ni adik-adik saya akan balik kampung sebab dorang tak prepare satu hape pun lagi untuk sekolah tahun depan..dah jadi babysitter anak-anak kak long la katekan harus la berlama-lamaan di sini..hehe..

dan esok bermula la episod saya handle anak sorang-sorang tanpa suami di sisi..huhu..jangan saya bertukar jadi hulk pagi-pagi besok dah ler..bangun kena awal daripada biasa takut emergency case happen nanti like sorang ter'poo poo' pagi2 ke..nak kena ada masa tambahan tu..semoga dipermudahkan Allah urusan saya untuk esok dan hari-hari seterusnya..aminn..

4 comments:

Unknown said... [Reply this comment]

semoga dipermudahkan segalanya..mesti boleh tu..supermom lah katakan

ajumohit said... [Reply this comment]

jgn lupe bgn awal tau azni, cuti skola ok lagi, aju pon hubby mmg tiap2 minggu ke perak, dah 7 tahun kawin dah biasa handle bebudak sesorg hehehe

aanie said... [Reply this comment]

aduh, x sanggupnya rasa nak handle anak sorg2......huhu...

Izan Ishak said... [Reply this comment]

kalau terbangun lewat mmg susah tu azni. kena set alarm awal2. k.izan pun kalau takde hubby kat umah time skolah, takut je terlajak tado... sian pulak si abg tak pegi skolah nnti...

moga dipermudahkan segalanya ye azni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...