Followers

Wednesday, August 3, 2011

# Ngantuknyer...

salam 3 ramadhan semua...

ngantuknye pagi ni..malam tadi izzul buat perangai,dekat pukul 12 malam baru dia tido..sebelum tu dia duk nangis macam tengah bersedih..bayangkan aku dah angkut dia masuk bilik pukul 10.30 lagi,bagi minum susu semua..ingatkan dia tido la lepas tu macam biasa tapi ni tak asyik keluar masuk bilik cari papa dia..aku pujuk macam mana pun dia tak layan..

sambil dia nangis tu sempat lagi dia bawak segala mainan masuk bilik tido..basikal,kete lori mainan,buku..kelakar pun ada sebenarnya bila aku tengok dia..yelah,sebelum ni dah 5 malam tido dengan papa,duk bergusti dengan papa sebelum tido tup- tup malam tadi papa dia takde mau tak hilang arah..last sekali aku letak dia dalam buai kejap je dah tido..agak-agak dia dah lena aku angkat dia letak atas tilam..

ye ye,mama tau kamu cari papa tapi papa takde sebab dah balik..papa kena kerja la sayang..kesian anak mama..mama pun sedih tengok kamu tak keruan macam tu..sabar la nak,lagi 3 minggu kita jumpa papa lagi ye..pastu kita bercuti panjang kat kampung..

lepas izzul tido aku call papa dia cite pasal anak yang tak keruan mencari papa..dari nada hubby bercakap aku tau dia pun sedih jugak sebab kena berjauhan dengan anak bini..lebih-lebih lagi di bulan ramadhan ni lagi terasa bila hubby tiada di sisi masa bersahur dan berbuka..huhu,aku pulak yang emosi..takpe la,aku redha dengan ketentuan yang Allah bagi ni..

dah,taknak cite pasal sedih-sedih lagi..pagi tadi buat pertama kali si kecik tu bangun sahur sekali..pukul 5 tu aku baru nak makan tengok-tengok dia keluar dari bilik tido terus datang dapur,dia makan 2/3 suap je pastu main je lebih..alahai,comel anak mama..nak puasa jugak ke?

pastu dia nak tengok cd boboi boy,aku layankan je dia..mood dia pun baik je sepanjang pagi tadi,mungkin nak cover yang malam tadi kot..haha..sampai la aku hantar ke rumah angah pagi tadi dia tak tido pun lepas bangun sahur..

buat izzul,mama tau kamu sedih sebab papa takde tapi harap kamu baik-baik saja kat rumah ibu..petang nanti mama bawak kamu pergi taman ye..mama janji..

5 comments:

amieroziana said... [Reply this comment]

faham macamana perasaan izzul...anas dulu camtu lah...suami kerja kat mana?

Huda said... [Reply this comment]

siannye izzul. macam tu la husna pun bile abahnye xde,kadang2 outstation x bawak kami ke kan..sabar ye azni, insyaAllah nnti dia faham.

ajumohit said... [Reply this comment]

La siannya dgr buka n sahur berdua je, Husb azni offshore ke? Mg azni kuat mhadapi kerenah izzul semasa ketiadaan husb

aanie said... [Reply this comment]

alahai, siannya izzul...rindu papa ye..xpe, kalau rindu papa, peluk mama kuat-kuat ye...
semoga azni tabah ye...

Kak Aya said... [Reply this comment]

sayu hati bila baca kisah anak rindukan papa dia...tak lena tidur si kecik tu ye! nanti papa balik , ok?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...