Followers

Friday, August 5, 2011

# Demam

petang semalam lepas amik izzul dari rumah angah aku rasa badan dia agak panas dari biasa..pastu bila balik rumah dia macam meragam sikit dan taknak berenggang dengan aku..aku ke dapur dia ke dapur,mengekor je keje dia walaupun aku dah pasang cd boboi boy dia buat tak layan je..

lastly aku kena duduk depan tv temankan dia tengok cd baru ok..nasib la ada housemate,dia la yang masak utk berbuka semalam..aku sekadar tolong-tolong gitu jer..yelah,anak mintak perhatian berlebih-lebihan pulak semalam..padahal malas..haha..

dah la dia taknak makan malam tadi..suap nasi taknak,suap ikan taknak..bagi coco crunch pun taknak jugak..dia buat main dan sepah-sepahkan makanan ada la..apsal ni ek?demam rindu kat bapak dia ker?mak dah risau ni takut dia buat hal malam tu..

tapi alhamdulillah dia elok je main dan aktif walaupun badan still panas..pukul 9 dia tido..mak dah lega nih..sekali bila mak nak masuk tido pukul 10 tu dia boleh bangun pulak..tepuk-tepuk taknak tido..terpaksa la mak layankan dia..bagi susu,tukar diapers,check badan panas lagi terus bagi makan ubat tak lama tu tengok-tengok pukul 11 dia dah terlena sendiri..

nasib la dia tak bangun malam dan menangis ke hape ke malam tadi..boleh la mak tido dengan senyuman lena..mak pun dah tak larat sebenarnya sebab tengah sarat,al maklum la suami pulak jauh di perantauan..so mak kena handle anak sendirian.ececeh.. :)

harap-harap izzul ok la hari ni,takmo demam-demam ye..dah pesan kat angah pagi tadi suap ubat kalau badan dia masih panas lagi..

4 comments:

lydzar said... [Reply this comment]

cian izzul..ye la kot tu, demam rindu..

aanie said... [Reply this comment]

alahai, cian izzul...rindu papa tuu...maknya pun rindu papa gak tu..hehe...

Huda said... [Reply this comment]

siannye..demam rindu papanye la tu..sabar ye izzul :)

eT said... [Reply this comment]

cepat sembuh yer...
anak meragam..mak yg penat...hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...