Followers

Friday, July 1, 2011

# Jatuh dalam bilik air

malam isnin lepas,semasa aku nak mandi dengan izzul dalam pukul 8 malam camtu,ntah camna aku boleh tergelincir dan jatuh..style jatuhnya adalah jatuh terduduk,sakit jugak la vontot dengan peha belah kiri ni..sampai hari ni masih terasa sakitnya..dah la time ngandung ni macam-macam sakit datang..sabar jela..huhu..

masa mengandungkan izzul dulu aku jatuh motor,yang ni jatuh dalam bilik air..huhu..so aku kalau tido malam-malam kalau tetibe nak ubah posisi memang kena gerak slow-slow..kalau tak haru biru sakit satu badan..ini la dugaan ibu mengandung..

disebabkan tak keluar darah ke ape ke lepas jatuh tu so aku assume aku ok la..hehe..suka-suka je kan jadik doktor sendiri..pastu petang selasa tu aku ada check up,sempat la tanya misi dia kata dalam 24 jam kalau kuar darah ke air ke sila la cepat-cepat ke hospital..alhamdulillah,takde apa-apa yang berlaku..

oleh kerana aku jatuh dan masa misi check tu dia kata ukuran rahim lagi besar(ukuran rahim 32cm sepatutnya 30cm) dari tarikh dan jugak kandungan melintang maka aku kena refer dengan doktor..bila doktor scan dia kata takde apa-apa yang perlu dirisaukan sebab baru 30 weeks,baby memang ada ruang lagi untuk berpusing..dinasihatkan jangan urut perut oleh doktor..biarkan je..

result check up hari selasa (28/6/11) hari tu (at 30 weeks)
berat : 58 kg - 2 minggu naik 2kg..ohh,tidak!oh ya,lepas ni aku dah kena check up 2 minggu sekali dah..
hb : tak amik sebab baru 2 minggu lepas dah amik..2 minggu akan datang pulak baru amik darah..misi cakap kali ni amik darah kat lengan pulak..aishh..
air ketuban : ok
uri : ok
jantina : jeng jeng jeng... ;)

risau gak ni dengan berat badan yang asyik naik jer..masa aku mengandungkan izzul dulu lagi 2hari sebelum bersalin masa 40 weeks berat baru 59.6kg...

5 comments:

Bionic women said... [Reply this comment]

kecik jugak ler kan..59 jer..saya 2 harisebelum bersalin berat 63..
yg confiusnya dah hampir 4 thun, berat tang tu jugak..huwahuwa.
bilalah saya nak kurus nih

amieroziana said... [Reply this comment]

eee seram la baca...nasib tak apa2...extra carefull ya ...hehehe tak care

aanie said... [Reply this comment]

take care azni....dugaan ibu mengandung kan...

ajumohit said... [Reply this comment]

aduii cmna lah leh jatuh tu azni...hati2 ye, takut dgr coz tgh preggy kan, hrp2 dpt baby apa? semoga baby sihat itu sudah memadai kan

Unknown said... [Reply this comment]

alhamdulillah x ape2..riso gak kalau ada apa2..take care tau!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...