Followers

Friday, December 24, 2010

#Pengalaman pertama belajar bawak kete(part 1)..

hari sabtu minggu lepas kan i ade latihan memandu so nak cite la kat uolls ape yang terjadi aritu..sampai jer tgk sesi i pukul 8 pagi hingga pukul 10 pagi..cantekk!cepat buat cepat siap dan cepat la balik..idul as usual tinggal kat angah..

i duk tunggu la mana satu cikgu i ni,tiba2 datang la seorang jejaka ala2 bonzer serius tak tipu ni suruh i ikut dia..oh,cikgu ku ala2 bonzer rupenye..i pun tak tanya sape nama cikgu tu,panggil dia cikgu bonzer jer,huru hara nak belajar memandu punye pasal..:)

dia pun bagi kunci kete kat i dan suruh buat 5 perkara sebelum hidupkan enjin..siap 5 perkara tu,dia ajar la camna nak tekan clutch,pastu masuk gear 1,pastu bla bla bla bla*malas nak taip la,korang semua dah terer bawak kete*..maka bergerak la kereta kancil tu sambil terhegeh2 tersedak2 menuju ke destinasi yg tak diketahui lagi..

mula2 pusing dulu kat dalam akademi memandu pastu tiba2 cikgu bonzer cakap jom kite jalan2 kat jalanraya..alamak!aku masih lagi terkial2 asyik tersalah pijak antara clutch dan brek pastu bawak kete asyik semput nak mati enjin pun ade hati cikgu nak ajak aku bawak kete kat jalanraya..cari nahas nih!sy taknak jadi pembunuh la cikgu,nak je aku cakap camtu tp tersekat plak kat kerongkong..

nak taknak aku bawak jela kete kat jalanraya di samping dgn bantuan@jeritan@marah2 dari cikgu..asal traffic light je mesti kete mati pastu amik masa lak tu nak start balik..aku agak kete2 kat belakang mesti maki kitorang berbakul2 aritu..nasib ko la cikgu dpt anak murid mcm aku ni..

tp cikgu puji aku ckp kawalan stereng bagus..xde la kejap ko ketepi kejap ko ke tengah macam org baru dpt stereng tuh..:))

ehh,sampai sini dulu ek...nanti ade sambungan dia..aku nak g shopping kat PICC jap..

2 comments:

isabelle said... [Reply this comment]

hehehe.tingat kebodohan sendiri masa bljr driving dulu.hehe.sib baik dah berakhir

Ena said... [Reply this comment]

owh.. bila teringat memg rasa sangat kelakar.. nafs naik turun dan berombak rasa mcm nak pecah.. punyer la gemuruh.. huhu..

tp sampai skrg gemuruh tu tetap ada.. & takut2 tu tetap menguasai.. kete ada 2 tp tersadai je.. bawa hanya bila emergency semata.. huhu.. PENAKUT!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...