Followers

Thursday, December 16, 2010

#Amik lesen ke buat lesen ek?

aku sendiri pon confuse ngn tajuk kat ats tu..xpe,jgn fening fening ye..chill yo!aik,tetibe je aku nih..

malu sebenarnye nak bukak pekung di dada sendiri,i rasa uolls pun boleh agak bila baca tajuk kan?pada umur 25 thn i baru terhegeh2 nak buat lesen..malu dgn budak2 sekolah tau..setelah kena saman dgn polis baru sematkan tekad dlm hati nak buat lesen..hampehh betul!

i dah start masuk kelas bln 11 aritu buat amik lesen kete moto terus..L dah dapat sebab tu confident bawak moto sekarang ni..kalo dulu takut2 je bawak moto sebab takut terjumpe ngn polis tp yg i paling takut tu telah terjadi..melayang rm150..ehh,berapa kali takut daa?

so sabtu nih baru i start belajar bawak kete,harus huru hara..kahkah,belum apa2 aku dah gelakkan diri sendiri..xpe2,aku sedar diriku br belajar malu tu aku tanggung sendiri..

sebenarnya hubby dah banyak kali suruh i amik lesen tp asyik tangguh2 jer..konon2 xpe laki ade ape2 boleh suruh laki..sekali hambik ko,kitorang duk asing2 dah sekarang..so i rasa memang wajib lah amik lesen..

yelah,hubby duk jauh in case kalo jadi ape2 kat idul takkan aku nak usung naik scooter buruk tu..bak kata laki aku "sekarang baru awak nak guna common sense awak tu..sebelum ni tak pikir pasal anak ker?ohh,malu semalunye i kene sebijik camtu..terus mendorong aku nak amik lesen cepat2 nak buktikan pada hubby aku bahawa aku tak bodoh aku boleh bawak kete macam orang lain jugak..huh!

pendorongku

4 comments:

Anonymous said... [Reply this comment]

hahaha
ala..
jnji buat,kan???

JaJa said... [Reply this comment]

huhu..tergerak gak la nak ambik lesen..yela..skrg mmg la senang..hubby ade..kalo hubby out station ker,kan susah..:))

Izan Ishak said... [Reply this comment]

takpelah azni..apa nak malu pun. k.izan ni hahh... dah ada lesen tp dok buat pekasam je. lagi haru...

Unknown said... [Reply this comment]

lelaki ini: tula,janji perempuan ini ade kesedaran nak buat lese..

jaja: i pikir anak jer..kalo jd ape2 susah hubby dah la jauh..

kak izan: la ye ke?try la bawak kete kak..tp ikan pekasam sedap jugak dimakan time2 musim ujan camni..motiff?hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...