Followers

Friday, November 12, 2010

#Cherry Berry

Apa tu?Hehe..Cirit birit la sebenarnye..Idul dah 2 hari cirit birit sampai merah vontot,tak tahu berpunca dari apa..Tapi mama rasa sebab bertukar susu la..

Dulu Idul minum susu Enfapro pastu bila umur dia dah setahun mama tukar la kepada Enfagrow A+..Tup2 baru jer 3hari bagi susu tu terus dapat cherry berry ni..

Kesian mama tengok anak mama tu..Vontot abis merah2 pastu bila nak basuh tu mesti menangis2 dia sebab pedih..Pastu semalam tukar balik susu kepada Enfapro,tanya babysitter tadi camne keadaan idul.Dia cakap dah tak berak2 lagi dah..Petang ni tak tau lagi camna..

Camne nak buat ye kawan2?Ade tak petua utk hentikan cirit birit tu?

6 comments:

Huda said... [Reply this comment]

sian idul..xpe, nnti dia okla tu insyaAllah..mmg xleh nak wat ape bile tukar susu kan, macam anak sedara sy la..sembelit..kena slow2 kut nk tukar ni..

My Little Diary said... [Reply this comment]

alaaa siannya...
tukar susu ni mmg susah nak dpt yg serasi dgn budak... kata org panas, kena cairkan sikit kandungan susu tu
wallahualam...

*azni* said... [Reply this comment]

huda:tu la..stop dulu la susu baru,tunggu cirit birit tu hilang dulu br start bg balik..

*azni* said... [Reply this comment]

little diary:yeke?tapi mmg selalu kalu baru2 tukar susu sy buat cair2 je..sbb takut ade alahan.sekali cirit la plak..huhu..

AMIEROZIANA said... [Reply this comment]

kalu nk tukar susu tak boleh drastik kena selang2 seli dengan susu lama..atau 2x susu lama sekali susu baru gitu...

pasal cirit tu try bagi grip water biasa ada jual kat farmasi...anas biasa kalu cirit memang sy bagi tu jer...

kalau bontot dah merah2 tu letak drapoline...insyaAllah nnt cepat baik dan tak pedih kalu dia kencing ke berak dalam pampers tuh

*azni* said... [Reply this comment]

amieroziana:laa,mcm tu rupe nye kalu nk tkr susu..sy ingt boleh main tkr je..bad me!
mlm ni tgk dia da ok..sy ltk bedak pureen cornstarch je..tp tgk td dah kurang merah tu..
btw,thanx a lot 4 da info..
sy ibu baru belajar..kalo salah tlg tegur kan..huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...