Followers

Monday, November 8, 2010

#Abang

Gempak je kan tajuk kat atas tu..Mesti korang tertanya-tanya,bikin suspen sikit nih.Macam mana nak start ni ek?Malu sebenarnye i nak cite ni..Tapi terpaksa tulis gak sebab nak tnya pendapat kawan2 blogger sekalian..

Camni,sepanjang hampir 2tahun kahwin ni ai tak pernah panggil papa idul tu abang..Hambik ko,kenyataan berani mati betul ni.Matik la kalau papa idul baca..Ampun ye wak..Tengok,karangan dah lari dari tajuk jadi nye.Berbalik pada tajuk kat atas,memang betul ai tak pernah panggil si dia abang..

Sebab dari jaman bercinta kitorang duk gunapakai *bahasa ape ni* panggilan pa dan ma,kadang awak saya..Bila ade anak sorang lagi la relevan panggilan tu.Ai cuba gak guna abang tu tapi rasa janggal yang amat macam ai kahwin ngan lelaki lain.


Keluarga belah mertua memang tau ai tak panggil si dia abang.Kadang-kadang ai panggil dia nama betul dia je.Ipar2 ada jugak tegur like "eh,kau ni main sebut je nama laki kau.panggil la dia abang". *pengsan ai kat situ pasal malu kena tegur*.

Salah kah wahai kawan2 ku sekalian?Bila tengok kawan2 lain panggil suaminya abang rasa manja dan romantik je, tapi kalau ai guna rasa macam ke laut plak perasaan tu.Ai tak normal kah?Huhu..

Dan si papa idul ni pun tak pernah cakap ape2 pun pasal panggilan tu.Bila ai cakap nak panggil dia abang,angguk pun tidak geleng pun tidak.Dijawab nye sukati mama la,papa tak kesah panggilan ape2 pon,yang penting papa tau mama sayangkan papa.Alamak!Ke situ plak dia..Terus ai jadi cair dengan ayat2 cinta dia.Bila ai cair terus ai lupa nak panggil dia abang.Tahun depan plak baru ingat nak panggil dia abang.Haha,ade ke camtu?;P

Tapi arini ai tanya kawan2 sebab ai pikir perlukan perubahan..Sampai bila dia nak jadi papa ai,yelah asyik pa buat tu,pa buat ni.Cukup la dia jadi papa kepada idul dan anak yang seterusnya.Ai nak dia jadi suami ai.

Ada ke sesape pernah menghadapi masalah camni?*masalah la sangat*..Tolong la bagi pendapat.Sharing is caring kan..

3 comments:

My Little Diary said... [Reply this comment]

salam kenal & salam ziarah,

jom singgah sini pulak, entry terbaru "diam bukannya tak sayang"

AMIEROZIANA said... [Reply this comment]

sama la cam kita...skang ni panggil pa and ibu...rasa kekok sangat nak panggil abang huhuhu papa anas tak kisah pun

*azni* said... [Reply this comment]

amieroziana:yeke?alamak,senasib la kite..kalo ade geng xpyh la pggl papa idul abg..hehe..ingt azni sorg je cmni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...